به گزارش پارس نیوز، ساعاتی پیش یک اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات واژگون شد که برای انجام بهتر امداد رسانی در محل حادثه، فعالیت های آموزشی این واحد دانشگاهی تعطیل شد.

رضا همدانچی مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگاران گفت: تیم های کارشناسی از سوی نیروهای امدادی، راهنمایی و رانندگی و آتش نشانی در محل درحال بررسی علت حادثه هستند.

وی افزود: علت بروز حادثه درحال بررسی و تاکنون اعلام نشده است.

واحد علوم تحقیقات نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد، به اطلاع می‌رساند به دلیل حادثه تلخ واژگونی یک دستگاه اتوبوس دانشجویی، کلیه کلاس‌های نوبت عصر امروز مورخ سه شنبه ۴ دی ماه در واحد علوم و تحقیقات تعطیل می‌باشد.

سیدعلی ابطحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفتگو با خبرنگاران گفت: دانشجویان حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات با هلی کوپترهای امدادی به بیمارستان امام خمینی(ره)، حضرت رسول و فیاض بخش منتقل شده اند.

وی افزود: من به همراه مسئولان پزشکی دانشگاه درحال اعزام به بیمارستان هایی هستیم که مصدومان حادثه را به آنها منتقل کرده اند تا از نزدیک روند رسیدگی به مصدومان و مجروحان را پیگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: بیمارستان حضرت رسول پس از وقوع این حادثه به صورت کامل آماده باش است و تمامی اتاق های عمل این بیمارستان برای امداد رسانی به مجروحان آماده شده اند.

رضا مسعودی، رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: براثر حادثه امروز تاکنون 7 نفر فوت کردند و به آمار فوتی ها افزوده نشده است.

وی افزود: علت بروز این حادثه مشخص نیست و کارشناسان درحال بررسی علت هستند که به محض مشخص شدن موضوع، علت را اعلام خواهیم کرد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد عنوان کرد: تمامی مصدومان از اتوبوس خارج و به بیمارستان منتقل شدند.

مسعودی با بیان اینکه اتوبوس حادثه دیده درحال انتقال است، تاکید کرد: اجساد تمامی فوت شدگان نیز از اتوبوس حادثه دیده خارج شده است.

وی اظهار داشت: درحال حاضر آمار دقیقی از حادثه دیدگان و اینکه مربوط به کدام دانشکده ها بودند در دست نیست.

حوالی ساعت ۱۲ امروز واژگونی یک اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران واقع در سیمون بولیوار به سازمان اورژانس اعلام شد که در پی آن یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ٧دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

این حادثه تا کنون بیش از ۳۰ مصدوم داشته است و ۷ نفر نیز جان باختند.

واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در پیچ واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد  به سمت کتابخانه چپ کرد.