به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر برداشت مبلغ 39 میلیون و 500 هزار ریال به صورت غیرمجاز از حساب های بانکی اش، در بررسی اولیه مشخص شد خانمی جوان به همراه فرزندِ خردسالش به مغازه طلافروشی واقع در افسریه مراجعه و اقدام به خرید یک رشته دستبندِ طلا کرده است. با شناسایی اولین متهم، پلیس برای شناسایی سایر همدستان وی تحقیقات گسترده ای را آغاز کرد.

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به بررسی های گسترده در حوزه جغرافیایی وقوع جرم و به سبب وجوه تشابه و تطابق اقدامات مشابه در محدوده جنوب شرق تهران، با بهره گیری از اقدامات فنی و پلیسی همچنین تعداد پرونده های ورودی اسکیمر، هویت متهم اصلی پرونده به دست آمد. متهم اصلی دارای سابقه و سوءشهرت است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: متهم اصلی طی یک عملیات غافلگیرانه، هنگام فرار از مخفیگاهِ خود در مسعودیه تهران با هوشیاری ماموران، دستگیر شد و از مخفیگاه وی 2 عدد شناسنامه اصلیِ خام، تعدادی کارت شناسایی اعم از کارت ملی، کارت ملی هوشمند، گواهینامه هوشمندِ متعلق به غیر، تعداد 100 عدد کارتِ خام سفید رنگ جهتِ جعل کارت های هوشمند به همراه چند عدد کارتِ هوشمندِ کپی شده، حدود 100 عدد کارت مغناطیسی برای کپی کارت های بانکی افراد، تعداد 25 عدد کارت بانکی کپی شده متعلق به شهروندان، یک دستگاه (اسکیمر کپی کوچک) که کاملا حرفه ای و ماهرانه در یک عدد دستگاه کارتخوان جهت کپی کارت افراد تعبیه شده بود، یک دستگاه (کپی و رایت) مختص قرار دادن اطلاعات کارت شهروندان و یک دستگاه لپ تاپ برای انجام اقدامات مجرمانه کشف و ضبط شد.

وی تاکید کرد: با شناسایی این باند 37 پرونده برداشت از حساب بانکی شهروندان مرتبط با حوزه جغرافیایی جنوب شرق تهران جهت رسیدگی به دادسرای 31 رایانه ای ارسال شد.

سرهنگ کاظمی به عموم مردم توصیه کرد: به هیچ عنوان اصل و کپی مدارک شناسایی خود را در اختیار اینگونه افراد قرار ندهند چرا که مجرمان حرفه‌ای سایبری از مدارک سوءاستفاده مجرمانه خواهند کرد.