به گزارش پارس نیوز، 

علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت تازه ترین جزییات از حضور تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات حج ۹۸ را تشریح کرد. گفتنی است، سفر وی و هیئت همراه به دعوت وزیر حج عربستان سعودی انجام گرفته است.

متن کامل یادداشت رییس سازمان حج و زیارت و جزییات این مذاکره با طرف سعودی به شرح ذیل است:

همه ساله وزارت حج عربستان از همه کشورهای اسلامی در رابطه با حج تمتع دعوت به عمل می آورد که بر همین اساس و طبق روال معمول از سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت به عمل آمد تا برای حج ۱۴۴۰ سفری را به عربستان داشته باشیم.

اساسی ترین موضوع در مذاکرات بحث امنیت، عزت و کرامت حجاج ایرانی است، موضوعات ذکر شده همیشه جزو مطالبات سازمان حج و زیارت از طرف سعودی بوده است؛ امیدواریم امسال هم با تفاهم و همکاری که با وزارت حج عربستان سعودی در رابطه با حج ۱۴۴۰ داریم، بتوانیم با رفع مشکلات سنوات قبل، حجی توأم با عزت، کرامت و امنیت برای حجاج ایرانی داشته باشیم.

هماهنگی های لازم در حوزه تأمین مسکن، حمل و نقل و اسکان زائران جزو مسائل جدی است و به دلیل اینکه ما در طول سال در عربستان حضور نداریم، این هماهنگی ها باید در زمان فشرده تری به نسبت دیگر کشورها انجام شود که امیدواریم در این سفر بتوانیم مقدمات اعزام هیئت های مسکن، حمل و نقل و تغذیه را به عربستان انجام دهیم.

گفتنی است علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه روز یکشنبه تهران را به مقصد عربستان ترک کردند.