به گزارش پارس نیوز، در پی شکایت شهروندان شرق تهران مبنی بر وقوع چند فقره موبایل قاپی، طرح برخورد با موبایل قاپان در دستور کار کلانتری 190 مجیدیه قرار گرفت.

برپایه این گزارش، در جریان گشت زنی ماموران این کلانتری در محدوده خیابان رسالت به غرب، ماموران به یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا با دو سرنشین مشکوک شده و به آنها دستور ایست دادند اما موتورسواران بدون توجه به دستور ایست پلیس از محدوده متواری  شدند.

در ادامه تعقیب و گریز پلیس و موتورسواران، متهمان وارد محدوده بزرگراه امام علی(ع) شدند که پلیس برای توقف آنها با رعایت قانون بکارگیری سلاح مجبور به تیراندازی شد.

در این حین 4 تیر هوایی و 4 تیر به موتورسیکلت شلیک شد که بدنبال آن، موتورسیکلت به علت اصابت گلوله در محدوده خیابان دماوند متوقف و موتورسواران دستگیر شدند.

سرهنگ علی نعمتی رئیس کلانتری 190 مجیدیه با اعلام خبرفوق اظهار داشت:‌ دستگیرشدگان دو جوان 20 و 24 ساله و ساکن اسلام‌شهر بودند؛ این دو متهم دارای سوابق موبایل قاپی، زورگیری و شرارت بوده و حتی یکی از آنها به جرم سرقت خودرو در زندان حضور داشت که سه ماه پیش آزاد شده بود.

رئیس کلانتری 190 مجیدیه با اعلام این مطلب که این سارقان  با نام باند «تپل» دربین مالخران مشهور بودند، خاطرنشان کرد:‌ سارقان تا این لحظه به 30 فقره موبایل قاپی به ویژه درمقابل مجتمع‌های تجاری شرق تهران اعتراف کرده اند.