به گزارش پارس؛روابط عمومی مرکز امور بین الملل سازمان صداوسیما به ایسنا اعلام کرد، خانم ویرتانن در دیدار با رییس مرکز امور بین الملل صداوسیما، رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران را عضو اصلی ای بی یو نام برد و ضمن ابراز خرسندی از پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران و رسانه ملی از یونسکو، خواستار گسترش همکاری های دوجانبه با این سازمان شد.

وی مهمترین فعالیت فعلی یونسکو را مدیریت رسانه یی بحران ایی دبلیو بی اعلام کرد و اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای مهار این بحران کمک زیادی به یونسکو کرده است.

دکتر حسینی نیز در این دیدار با تاکید بر ادامه همکاری صداوسیما با یونسکو، این سازمان را نهادی فرهنگی و بشر دوستانه دانست و اعلام کرد، رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان یونسکو است و همکاری های خوبی با این سازمان داشته است.

وی تمرکز فعالیت های صداوسیما در این روزها را مساله انتخابات دانست و اظهار کرد، ایرانیان مردمی فعال، اجتماعی و آزادیخواه هستند و با علاقه به پای صندوق های رأی می روند.

خانم ویرتانن، مدیر دفتر یونسکو در تهران و نماینده این سازمان در خاورمیانه است که از یک سال و نیم پیش درتهران به سرمی برد وهم اکنون قصددارد به کشورخود بازگردد.