به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا حیدری عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه شهردار مشهد اظهار داشت: 475 روز از آغاز مسئولیت ما در شورای پنجم گذشته است؛ این شورا محصول انتخاباتی است که مشارکتی و رقابتی بوده و رقابتی ترین انتخابات در پنج دوره شورای شهرها بوده است.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: این نهاد به خواست عمومی مردم نزدیک‌تر است، اقبال و رویکرد مردم مشهد به شورای پنجم سرمایه بی بدیلی شد که در اختیار ما و همکاران ما قرار گرفت؛ اراده شهروندان عزیز با اعمال حکمرانی مطلوب شهری برپایه اقدامات و برنامه‌ها و رویکردهایی که در مجموعه لیست امید در اختیار مردم قرار گرفت مبتنی بر شفافیت و عدالت محوری و مشارکت شهروندان بوده است.

حیدری ادامه داد: شهر به مثابه آینه بزرگی است که شهروندان خود را در آن می‌بینند و در داد و ستد و تعامل هستند و یکی از مهمترین وظایف شورای شهر و مسئولیتی که دارد این است که پاسدار حریم و حرمت شهر باشد.

وی گفت: یکی از آوردگاه‌های مهم و مسئولیت‌های خطیر شورای شهر موضوع انتخاب شهردار است که باید در قبال آن به مردم پاسخگو باشد؛ واقعا نمی‌دانستیم که در گردش ایام و گذر زمان پس از انتخاب آقای خامسی چه چیزی رقم خواهد خورد و تصور نمی‌کردیم در چنین روزی نشست معارفه و تکریم داشته باشیم.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: با رای قاطع شورا آقای تقی زاده خامسی را انتخاب کردیم و ایشان سکاندار مدیریت شهری شدند؛ شورای شهر به همراه آقای خامسی و با همراهی و فداکاری همه عناصر شهری و تیم باانگیزه ایشان و با استعانت از خداوند متعال اتفاقات مهمی را رقم زد و با تکیه بر داده‌های عینی باید گفت مشهد شرایط مطلوبی را در میان کلانشهرهای کشور دارد. آقای تقی زاده اقدامات ماندگاری را در شهر رقم زدند.

وی ادامه داد: امید داشتیم در بحث استفساریه مجلس به کمک شوراها بیاید تا آقای تقی زاده در مشهد بماند و البته خود آقای خامسی نیز پیگیری‌های زیادی کردند اما در نهایت ناچار شدیم وارد فرآیند انتخاب شویم و سخت‌ترین تصمیم ما و اعضای شورای شهر این بود که الزامات قانونی ما را مجاب می‌کرد که شهردار جدید انتخاب شود.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: اکثریت شورا به دلایل روشن و مشخص تاکید داشتند از وارد شدن به فرآیند طولانی و زمانبر انتخاب شهردار مشهد خودداری کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن سراغ انتخاب برویم و این فرآیند طی شد و پس از طی شدن مراحلا مختلف، با رای اعضای شورا آقای کلایی به عنوان شهردار مشهد انتخاب شدند و بر معیارهای گذشته تاکید کردیم؛ بومی گرایی و جوانگرایی از ملاک‌های ما برای انتخاب شهردار مشهد بود.