به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم صبحگاه کارکنان انتظامی استان خراسان جنوبی با تبریک میلاد امام حسین (ع) گفت: علت نامگذاری روز پاسدار در روز میلاد سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ، قیام ایشان برای پاسداری از ارزش های دینی و مقابله با انحراف و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) ، گفت: ایشان، امر به و معروف و نهی از منکر را سیره خود که همان سیره و رفتار پیامبرعظیم شان اسلام است، برشمردند.

فرمانده ناجا ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) می فرمایند" حق دارد، جای باطل را می گیرد و همچنین در برخی موارد باطل، جای حق را می گیرد" که باید با این انحراف مقابله کرد؛ تغییر ارزش ها، جابجایی هنجارها با فریب و ریا حاکمان و نیزعافیت طلبی مردم و دنیاطلبی انجام می شد، اگر این قیام صورت نمی گرفت، اسلام بدلی جایگزین اسلام حقیقی می شد.

برگزاری تبلیغات و میتینگ با کمترین حاشیه

احمدی مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی برای هر حادثه احتمالی آماده و هوشیار است، تصریح کرد: تبلیغات نامزدها و کاندیداها و نیز میتینگ و اجتماعات آنان خوشبختانه آرام و بدون کمترین حاشیه بود.

وی انتخابات ۲۴ خردادماه، یکی از گسترده ترین انتخابات در طول نظام جمهوری اسلامی است و آمادگی های لازم برای برگزاری آن در اوج قرار دارد. افزود: در دفاع از دین و ارزش ها باید همواره ایستادگی کنیم و با امر به معروف و نهی از منکر نگذاریم تغییری در ارزش های دینی ایجاد شود، بنابراین با ایستادگی و دفاع از حق که بر پایه اسلام است، می توانیم دین خدا را یاری کنیم.

احمدی مقدم گفت: شواهد و نظر سنجی های نشان می دهد که حدود ۷۰ درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند و حماسه سیاسی مورد تاکید مقام معظم رهبری را نیز رقم می زنند.

فرمانده ناجا ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اطاعت از قانون جنبه شرعی دارد باید با هر گونه بی قانونی برخورد شود، هرچند گروهی ممکن است برخلاف قانون در جامعه عمل کنند که در این صورت باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

به گفته وی، وظیفه اصلی نیروی انتظامی، دفاع از ارزش ها و دین است؛ مردم آگاه و فهمیده ایران اسلامی نیز ناجا را برای رسیدن به اهداف مورد نظر پشتیبانی می کنند.

احمدی مقدم افزود: دشمن با تحریم های اقتصادی و جنگ روانی طی چند ماه گذشته تلاش کرد مردم را در برابر نظام قرار دهد تا از این طریق خط سازش احیاء شود اما با بصیرت مردم و ایستادگی مقام معظم رهبری این امر نیز مانند دیگر توطئه های دشمن شکست خورد.

حضور گسترده مردم در انتخابات برای خلق حماسه سیاسی است

وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات برای خلق حماسه سیاسی است، گفت: با انتخاب اصلح از سوی مردم، رئیس جمهور با تکیه بر آراء بالای مردمی در داخل و خارج از کشور به خوبی می تواند از آرمان های انقلاب دفاع کند.

فرمانده ناجا ادامه داد: وظیفه نیروی انتظامی در این زمینه آماده شدن برای برقراری آرامش و شور انتخابات بود که این امر به خوبی انجام شد.

گام بعدی پلیس حفاظت از صندوق ها و شعب انتخابات با همکاری دیگر نیروها است

انتخابات شوراها حساسیت خاصی دارد

احمدی مقدم گفت: همکاری خوب کاندیداها با نیروی انتظامی موجب شد جلسات آنان با کمترین حادثه برگزار شود و رقابت زیبایی در عرصه انتخابات شکل گیرد.

به گفته وی، گام بعدی حفاظت از صندوق ها و شعب انتخابات با همکاری دیگر نیروها است.

وی با بیان اینکه با حضور گسترده مردم و انتخاب فرد اصلح، رییس جمهوری مقتدر با پشتوانه قوی مردم انتخاب می شود، افزود: انتخاب رییس جمهور با رای حداکثری مردم موجب اعتماد به نفس وی داخل و خارج برای دفاع از حقوق ملت ایران اسلامی خواهند شد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در این انتخابات صدا و سیما یک فرصت استثنایی برای رقابت نامزدها و معرفی آنان ایجاد کرد تا مردم بتوانند با شناخت کامل به فرد اصلح رای دهند.

احمدی مقدم با اشاره به عملکرد دولت نهم و دهم گفت: هماهنگی همه دستگاه ها مهمترین رمز پیشرفت و توسعه امنیت در این دولت بود.

به گزارش ایسنا، فرمانده ناجا با بیان اینکه انتخابات شوراها حساسیت خاصی دارد، گفت: با توجه به بالابودن آگاهی های مردم، انتخابات با هیچ مشکل امنیتی برگزار خواهد شد تا کشور در مسیر پیشرفت و سربلندی به راه خود ادامه دهد.

احمدی مقدم، هدف از حضور در استان خراسان جنوبی را ارزیابی عملکرد پلیس استان ذکر کرد و گفت: این استان نسبت به دوره قبل که در نیمه دوم برنامه پنجم هستیم در بین ۱۷ استان ارزیابی شده، رتبه اول کشور را دارد.

وی ادامه داد: رتبه های اول و دوم احساس امنیت متعلق به استان خراسان جنوبی است که نتیجه تلاش مسئولان استان و همکاری با نیروی انتظامی است.

فرمانده ناجا افزود: استان خراسان جنوبی یک دهه پیش یکی از استان های ناامن بود اما امروز به استانی امن با بهره گیری از مردمی متدین، تبدیل شده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه جرائم در استان خراسان جنوبی در کمترین سطح است، خاطرنشان کرد: ابزار و تجهیزات جدید هم متناسب با نیازها رشد کردند و کمبودها در آینده مرتفع خواهند شد.

  احمدی مقدم همچنین در دیدار با خانواده شهید « تک خارانی» در بیرجند، با بیان اینکه امنیت امروز کشور مرهون خون پاک شهدا است، گفت: شهدا انسان های وارسته ای بودند که با نثار خون پاک خود حریت و آزادگی را به ارمغان آوردند و ما وظیفه داریم ادامه دهنده واقعی راه آنان بوده و از آرمان های مقدس این عزیزان پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا، سهم خود را در استقرار امنیت در جامعه اسلامی ایفا کردند، خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه تک تک آحاد جامعه است که در این راستا تلاش و با ادامه دادن راه شهیدان و پیروی از ولایت فقیه سهم خود را ایفا کنند.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی شهادت هدیه خاص خداوند به بندگان صالح است، هدیه ای که موجب زندگی ابدی شهیدان در جوار رحمت الهی می شود.

انقلاب را خون شهیدان بیمه کرد

وی با بیان اینکه انقلاب ما را خون شهیدان بیمه کرده است و تا زمانی که فرهنگ غنی شهادت در جامعه باشد، خدشه ای به آرمان های والای اسلامی وارد نمی شود، گفت: شهید به معنای اخص آن به فردی گفته می شود که برای دفاع از جان، مال و ناموس و همچنین برای دفاع از امنیت کشور خود جان خود را نثار کند.

احمدی مقدم وجود خانواده شهداء را مایه عزت و افتخار نظام دانست و اظهارکرد: این خانواده ها سنگرداران شهادت، مرزداران فضیلت، مایه افتخار و از منابع بزرگ انقلاب و میهن اسلامی هستند.