به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی اسفنانی مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران درخصوص بررسی و نظرات قیمت میوه در شب یلدا گفت: از ۲۷ آذرماه گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی اقدامات نظارتی خود را آغاز خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ر سایر استانها هم گشت‌های تعزیرات فعالیت خواهند کرد گفت: بله در همه استانهای کشور شاهد فعالیت تعزیرات خواهیم بود زیرا این شب یک شب و یک آیین ملی است.

اسفنانی افزود: این طرح تا پایان شب یلدا ادامه خواهد داشت و تا پایان شب ادامه خواهد داشت.

وی درخصوص مهمترین عناوین تخلفات اصناف در این ایام گفت: گشت‌ها و کارشناسان ما از دو منظر تخلفات را بررسی خواهند کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: کارشناسانی که در گشت‌ها حاضر می‌شوند اولا از منظر کیفیت اقلام ارائه شده و بحث تداخل صنفی را مورد بررسی قرار می‌دهند برای مثال برخی از سودجویان آجیل های بی کیفیت را در این ایام ارائه می‌کنند و یا اینکه شاهد هستیم فردی حرفه و صنفش چیز دیگری است اما در این ایام آجیل و میوه می فروشد.

اسفنانی گفت: منظر دوم بحث قیمت‌ها و گرانفروشی است که یکی از مشکلات این حوزه است.

وی افزود: در این گشت‌ها کارشناسان پزشکی حضور دارند تا گوشت گرم و تازه‌ای که به مردم عرضه می‌شود واقعا تازه و گرم باشد زیرا دیده شده برخی از برچسب‌ها علیرغم تاریخ به روزی که بر روی آن درج شده اما مربوط به چند روز قبل است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: برخوردهای ما بستگی به نوع تخلف دارد اگر واحد صنفی پروانه نداشته باشد آن واحد پلمب می‌شود اگر تخلف بهداشتی باشد باز هم پلمب خواهد شد.

وی ادامه داد: در قنادی ها اگر مراعات بهداشت نشود یعنی اگر از مواد با کیفیت پایین استفاده شود حتماً محل پلمب می‌شود و این در حالی است که ما در ۵ نقطه شهر کانکس سیار دارمی و افراد می‌توانند برای اعلام شکایت به آنها مراجعه کنند.

اسفنانی گفت: در کانکس‌های ما از صبح تا شب یکی از روسای شعب تعزیرات حضور دارد و اگر مردم تخلفی را ملاحظه کنند و به کانکس مراجعه کنند همانجا پرونده تشکیل شده و حتی حکم صادر می‌شود و اگر متخلف به حکم صادره اعتراض نکند همان جا حکم هم اجرا خواهد شد.