به گزارش پارس به نقل از فارس، از جمعیت ۱۲ میلیونی دانش آموزان کشور، تنها یک میلیون دانش آموز به سن رأی دادن رسیده اند و می توانند در انتخابات شرکت کنند اما عملکرد رئیس جمهور بر تمام دانش آموزان کشور تأثیرگذار است و مسلماً ۱۱ میلیون دانش آموز دیگر خواسته هایی از رئیس جمهور آینده کشور دارند.

به سراغ دانش آموزان رفتیم و از آنها در خصوص خواسته شان از رئیس جمهور آینده پرسیدیم و البته خواسته های دانش آموزان از رئیس جمهور آینده سرشار از نکات جالب و قابل توجهی است و نشان می دهد که مسئولان نباید از این قشر از جامعه که هنوز به سن رأی دادن نرسیده اند و در برنامه های کاندیداها کمرنگ دیده می شوند، غافل شوند.

* ثابت ماندن قیمت اجناس برای خرید کالاهای مورد نیاز دانش آموزان

محمدجواد ولی زاده دانش آموز پایه ششم ابتدایی در این خصوص می گوید: رئیس جمهور باید به صحبت ها و قول های خود که قبل از برگزاری انتخابات زده عمل کند و با حضور بیشتر در بین مردم و به خصوص دانش آموزان روستایی، به مشکلات آنها رسیدگی کند.

وی اضافه می کند: رئیس جمهور آینده باید اقتصاد را سر و سامان داده و مردم را از این گرانی ها نجات دهد و با برنامه بتواند این قیمت و نرخ ها را ثابت نگه دارد تا والدین بتوانند وسایل مورد نیاز ما را تهیه کنند.

*رئیس جمهور آینده به فکر اشتغال فارغ التحصیلان مدارس باشد

مجتبی بخشی دانش آموز پایه سوم دبیرستان که در رشته نقشه کشی صنعتی درس می خواند، اظهار می دارد: اولین مشکل نظارت بیشتر دولت بر قیمت کالاها و اجناس و بحث گرانی هاست و در کل رئیس جمهور آینده باید با برنامه باشد.

وی ادامه می دهد: رئیس جمهور آینده باید با برنامه ریزی در زمینه های حمل و نقل، فرهنگ سازی در میان مردم بیشتر تلاش کند و با توجه به اینکه ما بعد از این دوره وارد دانشگاه می شوم بتوانیم درآینده کار داشته باشیم.

این دانش آموز می افزاید: در حال حاضر آموزش و پرورش به رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش توجه می کند اما باید تجهیزات هنرستان ها نیز به روز شود که امیدواریم رئیس جمهور آینده به این مورد نیز توجه کند.

*بودجه و امکانات بیشتری در اختیار مدارس قرار گیرد

حسن مهدی زاده که در پایه سوم راهنمایی در مدرسه آزادگان شهر قدس درس می خواند، می گوید: رئیس جمهور آینده باید به اقتصاد توجه بیشتری داشته و به خصوص گرانی ها را کنترل کند.

وی ادامه می دهد: در خصوص مدارس نیز به دلیل نداشتن بودجه امکانات کافی در اختیار دانش آموزان قرار نمی گیرد؛ به عنوان مثال از حدود ۳ سال پیش قرار بود کلاس هوشمند در مدرسه ایجاد شود که به تازگی به نتیجه رسیده است.

این دانش آموز با بیان اینکه حل مشکلات جوانان باید از دیگر برنامه های دولت آینده باشد، اضافه می کند: با حل مشکلات اقتصادی والدین نیز می توانند امکانات بیشتری را در اختیار فرزندانشان قرار داده و در پیشرفت درسی و علمی به آنها کمک کنند.

*دولت آینده به امکانات مناسب در مدارس روستایی و معلمان توجه بیشتری کند

حنانه عظیمی دانش آموز پایه ششم ابتدایی که در یکی از روستاهای شهرستان میانه به تحصیل مشغول است، می گوید: با توجه به اینکه والدین در خرید اجناس و کالاها با مشکل روبه رو هستند، مهم ترین مسئله حل مشکل گرانی است.

وی می افزاید: یکی از مشکلات بیشتر روستاها نبود امکانات و معلم در مدارس به خصوص در سال های بالاتر تحصیلی است به طوری که پدر و مادرها با گرفتن ماشین و پرداخت کرایه، به جز نگرانی از مسیر رفت و آمد بچه ها، هزینه های بسیاری را پرداخت می کنند.

عظیمی با بیان اینکه آموزش و پرورش امکانات مناسبی را در اختیار مدارس روستایی قرار نمی دهد، می گوید: مدرسه ما کنار خیابان و بدون دیوار ساخته شده است که خطرات بسیاری دانش آموزان را تهدید می کند.

* مدارس بانشاط تر شود

هستی رضایی دانش آموز پایه سوم ابتدایی اظهار می دارد: من از رئیس جمهور آینده می خواهم که درس دیکته را حذف کند.

وی ادامه می دهد: فکر می کنم از وسایل ورزش و بازی در مدارس ابتدایی باشد، مدارس بانشاط تر می شود و بچه ها هم بیشتر دوست دارند تا در مدرسه حضور داشته باشند.

* تمام مدارس کشور به کامپیوتر مجهز شود

احمد محسنی پور دانش آموز دوره متوسطه می گوید: معتقدم دانش آموزان می خواهند که بیشتر به آنها توجه شود و امکانات آموزشی در مدارس بیشتر و به روز شود.

وی اضافه می کند: دانش آموز از رئیس جمهور آینده می خواهند که تمام مدارس کشور به کامپیوتر مجهز شود و دانش آموزان در کنار تحصیل، مهارت آموزی هم داشته باشند.

این دانش آموز اظهار می دارد: اگر رئیس جمهور آینده به دانش آموزان به عنوان مدیران فردا توجه کند و بودجه آموزش و پرورش افزایش یابد، معلمان با علاقه بیشتری درس می دهند و دانش آموزان می توانند در جهان بدرخشند.