به گزارش پارس به نقل از فارس، عباس حاجی آخوندی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سندهای طب سنتی و داروسازی سنتی در وزارت بهداشت گفت: ۱۱۵ داروی گیاهی تا روی کار آمدن دولت نهم مصوب شده است که در حد خود خوب بوده اما در ۸ سال گذشته در سطح کیفیت آنها تلاش بسیاری شده است.

وی گفت: ۹۰۰ قلم دارو در طول ۸ سال گذشته همزمان بر کیفیت آنها و تولید آنها تلاش شده و برخی از آنها داروهای شاخصی مانند داروی درمان ایدز (آیمود) بوده است که در اثرگذاری و فرمول آن تغییراتی ایجاد شد.

وی گفت: جایگاه تسهیلات گیاهان دارویی ایجاد شد. استانداردسازی داروهای گیاهی را توسعه دادیم همچنین ۴۰ داروخانه گیاهان دارویی تأسیس شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد گران شدن داروهای بیماران افزود: مشکل تأمین ارز حل شده و کمبود دارویی شیب یک رقمی پیدا کرده است و تا یکی، دو هفته آینده وضع بهتر می شود.

حاجی آخوندی ادامه داد: به داروخانه ها سرکشی لازم را انجام می دهیم و طبق گزارشها کمبود داروهای ایرانی یک رقمی شده اما داروهای خارجی با کمبود فراوانی مواجه هستند این به این دلیل است که داروهایی که مشابه ایرانی دارند مجوز واردات نمی گیرند.

وی همچنین در مورد افزایش ۴۰ درصدی قیمت دارو گفت: هر ساله قیمت دارو تا ۳۰ درصد افزایش می یابد بنابراین افزایش ۴۰ درصدی خیلی پدیده عجیبی نیست اما تأکید می کنم که ۴۰ درصد افزایش نداشته است.