به گزارش پارس نیوز، 

سردار سعید منتظر المهدی در همایش واکاوی آسیب های امنیتی و انتظامی، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به معجزه کلام در ارتباطات انسانی، گفت: گاهی یک کلام ناصحیح می تواند پیرامون افراد را برهم بزند و امید را از او بگیرد.

وی با اشاره به این که در گذشته اصطلاحات انتظامی با امروزه متفاوت بود، افزود: در مبحث راهنمایی و رانندگی سخن از تلفات و ضایعات بود اما امروزه به جای آن از کلمه جان باختگان استفاده می کنند که در مبحث شنیداری بسیار تاثیرگذار است.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به اهمیت نوع گفتمان فرماندهان کلانتری ها و مقرهای انتظامی، اظهار داشت: کلام، اثری عمیق در ضمیر ناخودآگاه انسان می گذارد پس در این راستا باید به تاثیرات روانی کلمات اهمیت داد.

مشاور فرمانده ناجا، با اشاره به اینکه برای اولین بار استراتژیست های بریتانیایی در مکاتباتشان از واژه عملیات روانی استفاده کردند، گفت: عملیات روانی، اقدامی هوشیارانه و برنامه ریزی شده برای تغییر اذهان عمومی است.

سردار منتظرالمهدی، با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی در نیروی انتظامی، عنوان داشت: پلیس پایتخت با راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و همچنین استفاده از دوربین های انتظامی در ماموریت ها و شهرها، نشان داده است که در این امر پیشرو است.

وی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری مبنی بر این که پلیس، یار مهربان و مقتدر است، گفت: خدمت بی منت و سریع به شهروندان ضروری است و باید در ماموریت ها به آن پرداخته شود.

مشاور فرمانده ناجا، تصریح کرد: طبیعتا با ساز و کارهای سنتی، ماموریت ها به سر انجام نمی رسد، چرا که ماموریت ها افزایش یافته و امروز پلیس پایتخت افتخار دارد که در این اقدام، پیشرو است.

سردار منتظرالمهدی، در پایان اظهار داشت: اگر تمام ابزار نوین را داشته باشیم ولی مدیران تفکر هوشمندانه نداشته باشند، کار به جایی نخواهد رسید و این در حالی است که با تجهیزات و ابزارهای نوین می توان هزینه های ماموریت ها را کمتر کرد.