به گزارش پارس نیوز، 

فرید گلکار مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان اینکه برای اجرای پروژه بارورسازی ابرها و همکاری نیروی هوا و فضای سپاه هیچ مانعی نداریم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، اظهار داشت: این پروژه در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، کرمان و فارس از طریق هواپیما و مناطقی همچون خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی و غربی از طریق پهپاد اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار، باروری ابرها در استان کرمانشاه نیز به شیوه زمینی و از طریق ژنراتور انجام خواهد شد.

مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها اظهار کرد: قرارداد تامین پهپاد، مواد باروری، هواپیما و تجهیزات قابل نصب روی آن با نیروی هوا و فضای سپاه آماده شده و به زودی وارد فاز اجرا خواهیم شد.

گلکار با اشاره به تامین "فلیر" و "پیروپاترون" به عنوان مواد قابل استفاده در باروری ابرها تصریح کرد: فلیر توسط نیروی هوافضا و پیروپاترون توسط صنایع دفاع در داخل تولید می‌شود. امکان خرید خارجی این مواد نیز وجود دارد، اما از چندین منظر، بهتر و شایسته است از تولید داخل استفاده شود.

مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان اینکه تا اواخر اردیبهشت‌ماه امکان اجرای بارور سازی ابرها در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صورت تسریع در انجام امور و تبادل تفاهم‌نامه با نیروی هوافضا امکان آغاز و آمادگی برای اجرای پروژه‌های افزایش بارش نیز وجود دارد.