به گزارش پارس نیوز، 

این مرد خواستگار خواهر پسربچه بود و چون از خانواده وی جواب منفی گرفته بود، دست به این جنایت Crime زد.به گزارش همشهری، پسر ۱۰ساله که عبدالخالق نام داشت، روز چهارشنبه همراه مادرش از خانه‌شان در منطقه کوت عبدالله واقع در شهرستان کارون راهی منطقه گندم‌کار شد. مقصد آنها یکی از خیریه‌های منطقه بود.

بعد از آنکه مادر عبدالخالق به خیریه رفت، او در خیابان مشغول بازی شد تا اینکه بعد از تاریک‌شدن هوا وقتی مادر سراغ پسرش را گرفت، هیچ‌کس او را ندیده بود. زن همه جا را برای پیداکردن پسرش جست‌وجو کرد اما خبری از او نبود. چند ساعت با این تصور که پسربچه هنوز مشغول بازی است، گذشت اما وقتی باز هم خبری از او نشد، دلشوره به جان مادر افتاد و تصمیم گرفت برای پیداکردن پسرش از پلیس Police کمک بگیرد.

با آغاز تحقیقات برای یافتن پسر گمشده، مأموران از دوربین‌های مداربسته مغازه‌ای که در آن حوالی بود، کمک گرفتند. تصاویر ضبط‌شده نشان می‌داد حدود ساعت ۳بعدازظهر ۲ مرد که سوار یک پراید بودند، بعد از چند لحظه صحبت با عبدالخالق او را سوار ماشین کرده و با خود برده‌اند. این تنها اطلاعاتی بود که از پسربچه به‌دست آمد و موجب شد دلشوره مادرش بیشتر شود. پدر خانواده چند سال قبل فوت شده بود و عبدالخالق هم به‌دلیل ابتلا به بیماری قلبی یک‌سال قبل تحت عمل جراحی باز قلب Heart قرار گرفته بود و همین موضوع نگرانی مادرش را بیشتر می‌کرد.

خبر تلخ

عصر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه مادر عبدالخالق لحظات جانکاهی را گذراند. او گوش به زنگ رسیدن خبری از پسرش بود تا اینکه ظهر پنجشنبه خبر رسید که پیکر بی‌جان پسربچه کنار یک زمین کشاورزی در حوالی قلعه‌کنعان کشف شده است. ماجرا از این قرار بود که یک راننده کامیون هنگام عبور از جاده کمربندی راننده پرایدی را هنگام انداختن جنازه کنار زمین کشاورزی دیده بود. او دقایقی بعد خودش را به صاحب زمین که مشغول بذرپاشی بود، رسانده و با هم کنار جنازه رفته بودند.

از آنجا که عکس عبدالخالق بعد از مفقودشدن در فضای مجازی منتشر شده بود، آنها با دیدن جسد پی بردند که او همان کودک مفقودشده در کوت‌عبدالله است. در این شرایط بود که مأموران راهی محل حادثه Incident شدند و در محل کشف جسد به تحقیق در این‌باره پرداختند. هرچند جراحت خاصی بر پیکر عبدالخالق دیده نمی‌شد اما آثار کبودی دور گلویش مشخص بود.

انگیزه؛ انتقام‌جویی

خانواده عبدالخالق با هیچ‌کس اختلافی نداشتند و معلوم نبود چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای دست به این جنایت زده است اما در ادامه کارآگاهان پلیس به شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد خواستگار خواهر عبدالخالق عامل این جنایت است. او که صاحب یک پراید بود بازداشت شد و در جریان بازجویی‌های مقدماتی به ربودن عبدالخالق اعتراف کرد. متهم گفت: من علاقه زیادی به خواهر عبدالخالق داشتم اما خانواده او به من جواب رد دادند. من حتی ۳مرتبه هم به خواستگاری رفتم اما آنها هر بار به من جواب منفی دادند. چند روز قبل متوجه شدم که دختر مورد علاقه‌ام به عقد پسر دیگری درآمده است. به همین دلیل از آنها کینه به دل گرفته و تصمیم گرفتم دست به انتقام‌جویی بزنم.

وی ادامه داد: روز حادثه پسربچه در کوچه بازی می‌کرد که با ماشینم جلوی او رفتم و به بهانه‌ای او را سوار ماشینم کردم. او نمی‌دانست که چه نقشه‌ای دارم و در ادامه درحالی‌که ترسیده بود، حالش بد شد. او بی‌حال روی صندلی ماشینم افتاد و من هم از ترس کنار جاده رهایش کردم. او مشکل قلبی داشت و سال گذشته هم عمل جراحی شده بود. من در مرگ او بی‌تقصیرم. به‌رغم انکارهای متهم اما کبودی‌های دور گلوی مقتول نشان می‌داد به‌احتمال زیاد او به قتل Murder رسیده است. به همین دلیل متهم در بازداشت است و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

به شایعات توجه نکنید

معصومه خنافره، فرماندار شهرستان کارون در این‌باره به همشهری گفت: بلافاصله بعد از مفقودشدن این کودک همه نیروها برای پیداکردن او بسیج شدند تا اینکه روز بعد ابتدا پیکر متوفی کشف و در ادامه با انجام تحقیقات پلیسی متهم به قتل شناسایی شد. وی ادامه داد: درباره انگیزه وقوع این جنایت گمانه‌زنی‌های زیادی می‌شود اما از همشهری‌های عزیزم می‌خواهم به هیچ کدام از این شایعه‌ها توجه نکنند. به‌زودی با روشن‌شدن همه ابعاد این حادثه اطلاعات صحیح به مردم ارائه خواهد شد.