به گزارش پارس نیوز، 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود جریان آب انتقالی به استان یزد طی ۴۸ ساعته آینده وصل شود.

«محمدمهدی جوادیان‌زاده» با اشاره به تخریب مجدد خط لوله آب انتقالی به استان یزد، اظهار کرد: در این تعرض که برای ۲۵ بار و در منطقه قارنه استان اصفهان انجام شده است سه حوزچه ذخیره آب و تعداد ۱۰ عدد تیرروشنایی مسیر تخریب شدند.

وی افزود: متأسفانه حجم زیادی از آب انتقالی بلااستفاده در منطقه رها شده که امکان دسترسی به حوضچه‌های تخریب شده را سخت کرده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد، میزان تخریب‌های این سری را بیشتر از تعرض‌های گذشته دانست و گفت: عملیات بازسازی و مرمت و همچنین بررسی‌های فنی بعد از دسترسی به حوزچه‌های ذخیره آب توسط کارشناسان اعزامی به قارنه انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به ضرورت اعمال مدیریت مصرف جدی آب توسط شهروندان نقش مهمی در مدیریت بحران قطع لوله انتقالی به استان یزد ایفا می‌کند، ادامه داد: ما پیش بینی می‌کنیم طی ۴۸ ساعته آینده عملیات بازسازی و مرمت تمام و جریان آب انتقالی به استان یزد وصل شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان ذخایر آب برای مصارف شرب و خانگی در استان یزد جوابگوی نیاز ۴۸ ساعته مردم است.

هادی هادی‌نسب، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد اظهار کرد: تمام حمایت‌های پشتیبانی فنی برای کارشناسان اعزامی مرمت و بازسازی حوضچه‌های تخریب شده از سوی استانداری یزد انجام شده است.

وی با اشاره به تخریب جاده منتهی به حوضچه‌های آب انتقالی یزد گفت: خوشبختانه مسئولان استانداری و مدیریت بحران استانداری اصفهان همکاری لازم برای اعزام سریع خودرو‌های خدماتی نظیر بیل میکانیکی و لودر را انجام داده‌اند.