به گزارش پارس ، پرویز سروری دبیر جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در گفت وگو با فارس، گفت: با توجه به معضل آلودگی هوای تهران که سالانه سلامت هزاران شهروند تهرانی را تهدید می کند، توسعه فضای سبز شهری یکی از اولویت های اصلی مدیریت شهری تهران قرار خواهد گرفت. سروری افزود: خوشبختانه در سال های اخیر، فضای سبز شهری از توسعه به سزایی برخوردار بوده است و افتتاح مجموعه هایی همچون بوستان ولایت و بوستان نهج البلاغه را می توان از اقدامات مهم شهرداری تهران قلمداد کرد، با این وجود، مدیریت شهری تهران باید تا رسیدن به وضع مطلوب تلاش مضاعفی انجام دهد.

دبیر جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت تصریح کرد: در این راستا، مجموعه مدیریت شهری در زمینه توسعه فضای سبز شهری باید مناطق کم تر برخوردار را بیش از سایر مناطق مورد توجه قرار دهد.

وی اضافه کرد: مناطقی همچون ۱۸،۱۲ و۱۰ از کم ترین سرانه فضای سبز، پارک و بوستان و درختکاری برخوردارند. بنابر این به نظر می رسد که توسعه فضای سبز شهری در این مناطق و سایر مناطق کم تر برخوردار تهران باید در اولویت مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد.

لزوم حمایت از زنان سرپرست خانوار

سروری با تاکید بر لزوم حمایت از زنان سرپرست خانوار، گفت: حل مسائل و معضلات اجتماعی، یکی از وظایف مهم مدیریت شهری به شمار می رود که ممکن است در حاشیه مشکلات و مسائل عمرانی و خدمات شهری قرار گیرد. به عنوان مثال، آمار بالای طلاق در شهر تهران جای نگرانی دارد و لازم است دستگاه های مختلف دولتی و مجموعه مدیریت شهری، جهت مقابله با این معضل اجتماعی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این میان، مسائل و مشکلات زنان سرپرست خانوار از جمله معضلاتی است که مورد غفلت واقع شده است. بر اساس برخی آمارها، حدود ۵/۲ درصد از جمعیت شهر تهران را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که بیش از ۴۰درصد از آنان نیازمند حمایت شدید هستند.

این نامزد شورای شهر تهران افزود: بنابراین حمایت آبرومندانه از زنان سرپرست خانوار جهت تامین نیازهای معیشتی آن ها باید در اولویت کاری مجموعه مدیریت شهری و سایر نهادهای ذیربط دولتی قرار گیرد.

کارنامه موفق اصولگرایان در شورای دوم و سوم

دبیر جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در ادامه با اشاره به کارنامه موفق اصولگرایان در شورای دوم و سوم، گفت: بر خلاف نخستین شورای شهر تهران، که سیاست زدگی و اختلافات داخلی موجبات دلسردی و قهر مردم با شوراها را فراهم آورد، اصولگرایان موفق شدند که در شوراهای دوم و سوم کارنامه موفقی از خود به نمایش گذارند.

سروری افزود: کارنامه موفق مدیریت شهری در این دو شورا، بالاخص کارنامه شهرداری فعلی تهران و رضایت مردم از عملکرد مدیریت شهری، نشانه موفقیت اصولگرایان در اداره شهر تهران بوده است.

وی در ادامه به موفقیت های شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: مدیریت سیستمی شهر تهران، توسعه ظرفیت حمل و نقل عمومی بالاخص مترو و خطوط اتوبوس های تندرو، طرح های بزرگ احداث تونل های توحید و نیایش و اتمام اتوبان امام علی (ع) و نیز احداث طرح های مختلف فضای سبز شهری از جمله بوستان های ولایت و نیایش باعث شده است تا شهروندان تهرانی از عملکرد شهرداری و شورای شهر رضایت پیدا کنند و مجموعه مدیریت شهری تهران جلوه ای از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را در انظار عمومی به نمایش نهاد.

وی اظهار امیدواری کرد که اصولگرایان پس از پیروزی در انتخابات آتی، روند موفقیت های مدیریت شهری اصول گرایی را ادامه دهند.