به گزارش پارس نیوز، امید قادری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به زلزله‌6.4 ریشتری در سرپل ذهاب کرمانشاه اظهار کرد: این زمین لرزه در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصر شیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب به وقوع پیوسته و نزدیک‌ترین مراکز استان به کانون زلزله ایلام با 106 کیلومتر و کرمانشاه با 127 کیلومتر فاصله است.

وی تصریح کرد: در پی این حادثه سازمان بهزیستی سریعاً ستادی را برای ارائه خدمات به مردم در این مناطق پیش بینی کرد و 6  تیم اورژانس اجتماعی برای مداخله آرام سازی روانی پیش بینی کرده است. 2 مرکز تخصصی روان درمانی نیز در مناطق زلزله زده راه‌اندازی شده که در این مراکز روانشناسان حضور دارند و در واقع اقدام به ارائه خدمات به افرادی آسیب دیده‌اند می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین به فعالیت کلینیک‌های مددکاری اشاره کرد و گفت: بازدید از منازل مددجویان در مناطق زلزله زده از برنامه‌های است که طی امروز و فردا انجام می‌شود تا برآوردی از میزان خسارت وارد شده به خانه‌های مددجویان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه فردی برای حمایت و قرار گرفتن تحت پوشش بهزیستی معرفی نشده است،بیان کرد: در صورتی که این افراد معرفی شوند تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند.

قادری همچنین به آمار مددجویان تحت پوشش بهزیستی کرمانشاه اشاره کرده و گفت: 13 هزار نفر در مناطق سرپل ذهاب، قصرشیرین،گیلانغرب،ثالث باباجانی و دالاهو تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.