به گزارش پارس نیوز، 

کورش مودت شنبه در حاشیه نشست ستاد بحران هندیجان  اظهار داشت: این محور شب گذشته از ساعت یک بامداد تا پنج صبح نیز به دلیل زیر آب رفتن بخشی از جاده مسدود شده بود که در نهایت صبح امروز به صورت تک باند بازگشایی شد.

وی گفت: تا کنون (لحظه ارسال خبر) بیش از ۱۳۰ میلی متر بارندگی داشته ایم که سبب شده آب روی جاده با حجم زیادی وجود داشته و خطر آفرین باشد و مسافرانی که قصد تردد از این مسیر را دارند باید از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.

فرماندار هندیجان افزود: با توجه به شدت بارش‌ها در کوهستان‌های اطراف جاده و ورود آب به حاشیه این محور احتمال زیر آب رفتن بخش‌های بیشتری از آن وجود دارد.

مودت گفت: فرمانداران شهرستان‌های ماهشهر، امیدیه و دیلم در استان بوشهر اطلاع رسانی مناسب به افرادی که قصد تردد از این مسیر را دارند انجام دهند تا محور دیگری را برای تردد خود انتخاب کنند.

وی از مسافران و رانندگان خواست با ماموران نظامی، انتظامی و امدادی که جهت حفظ جان مسافران در این محور مستقر می‌باشند همکاری لازم را به عمل آورند.

محور دیلم به هندیجان یکی از مسیر‌های مهم ورودی به خوزستان از سمت استان بوشهر است.

 

هندیجان رکورد میزان بارندگی در سطح استان خوزستان در ۴۸ ساعت گذشته را داشته است به طوریکه بیش از ۱۲۱ میلیمتر بارش برای آن ثبت شده است.

 

شهرستان هندیجان دارای دو بخش مرکزی و چم خلف عیسی است که در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.