به گزارش پارس نیوز، سید یعقوب دریانورد در جریان یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای عالی استان‌ها همانا جامه عمل پوشانیدن به اهداف قانون اساسی کشور، تحقق تبعیض‌زدایی از جامعه، بررسی مشکلات استان‌های کشور و پیگیری رفع آن معضل‌ها در قالب طرح‌ها است.

وی تصریح کرد: اگر امروز کرمانشاه هنوز از لرزه‌های سال پیش ویران است، اگر هنوز کودکان سرپل‌ذهاب باید در کانکس به تحصیل بپردازد، اگر خاک امان از هموطنان خوزستانی بریده و نفس کشیدن را برای آنها سخت کرده و اگر کم آبی، ریزگرد، طوفان شن و خشکسالی سایه‌اش را از سر استان سیستان و بلوچستان بر نمی‌دارد و اگر حداقل 30 درصد از مناطق گردشگری به استان فارس تعلق دارد اما باز هم نرخ بیکاری در این استان‌ها بالاست و هزاران مشکل پیدا و پنهان دیگری که در این کشور هست از آن است که ما نظر همت خود را به تمام بر آن نیفکنده‌ایم و همه جزیره‌وار به دنبال مسکنی برای دردهای منطقه خود هستیم.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها در ادامه به برخی از مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: عدم تدبیر درخصوص ایجاد بازارچه‌های مرزی، توسعه نامتوازن اقتصادی در مناطق مرزی، بی‌تدبیری در بخش کشاورزی، نبود اشتغال پایدار و دلایل دیگر موجب شد تا شاهد پدیده کولبری باشیم و علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به وضعیت کولبران هنوز تمهیدی به این امر نشده و این امر موجب نارضایتی عمومی شده است.

دریانورد گفت: در چند ماه گذشته بی‌ثباتی نرخ ارز و سوء مدیریت‌های اقتصادی مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرد و تمام دستاوردهای یک هموطن که با سال‌ها تلاش و کوشش به دست آورده بود به یک باره از بین رفت و در این اثنی تنها این دلالان بودند که جیب‌های خود را پر کردند و فربه‌تر از پیش به منفعت‌های کلان دست یافتند.

وی ادامه داد: مطابق تعریف منطقه آزاد باید محلی برای تسهیل مبادلات تجاری، زمینه‌ساز صادرات و همچنین مکان مطمئنی برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد که در آن زیرساخت‌ها آماده شده و مستعد آماده کار است. حال آنکه علیرغم گذشت بیست و چند سال از ایجاد منطقه آزاد قشم هنوز آنگونه‌ای که شایسته منطقه آزاد است زیرساختی درخصوص سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد که هیچ، هنوز تغییر چندانی در زیرساخت‌های شهری ایجاد نشده بلکه سد راهی برای نهاد حاکمیتی از جمله فرمانداری و شهرداری‌ها شده و با دخالت در اموری که مربوط به این نهادهاست خدمترسانی به مردم را با مشکل مواجه ساخته است و این مجموعه همچنان بلاتکلیف است.

نماینده استان هرمزگان ادامه داد: علیرغم وعده‌های مختلف دولت در خصوص حفاظت از محیط زیست و تدبیر در امر مهم حفظ منابع طبیعی، متاسفانه هیچ‌گونه اقدامی به منظور جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه و تالاب‌ها و شور شدن کارون و ... به عمل نیامده است.