شفاف نبودن عملکرد مالی

به گزارش پارس به نقل از خراسان، به وی در توضیح دلایل این تحقیق و تفحص افزود: شفاف نبودن عملکرد مالی و تخلفات متعدد در بخش های اقتصادی بنیاد مانند کشف اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی توسط سازمان بازرسی یا حیف و میل بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان در صرافی دی که از طریق صرافی به دبی اختلاس شده است و تعدادی از افراد به امارات و خارج از کشور فرار کرده اند از جمله دلایل تحقیق و تفحص است.

سوء مدیریت در درمان جانبازان

خجسته سوء مدیریت در درمان جانبازان و شهادت غریبانه برخی از آنان به دلیل سهل انگاری های انجام شده و فروش برخی املاک مانند ساختمان کوثر در خیابان ظفر و برخی موارد دیگر را برشمرد و گفت: انتصاب های سیاسی افراد که سابقه ایثارگری ندارند و برخی آنان محکومیت های مالی نیز دارند مانند انتصاب فردی در یکی از زیرمجموعه های بنیاد که نامبرده برای کارهایی برای اخذ وام نزدیک به ۵ میلیارد تومان رشوه دریافت کرده است و باز هم سر کار خود حاضر است؛ از دیگر دلایل این تحقیق و تفحص است. وی افزود: عضویت و همکاری در ستادهای آقای احمدی نژاد از جمله مهمترین شرایط لازم برای احراز مدیریت در این سازمان بوده است.

خانواده شهدا و جانبازان رها شده اند

خجسته نتیجه سوء مدیریت در بنیاد را در آن دانست که خانواده شهدا و جانبازان رها شده اند و درباره جانبازان نیز سوء مدیریت های درمانی اتفاق افتاده است. به طوری که درمواقعی افراد و خیرین کمک می کنند که مشکلات آنان برطرف شود. در ادامه این جلسه امیر حسین قاضی زاده سخنگوی کمیسیون اجتماعی نیز با اشاره به بررسی این تحقیق و تفحص در کمیسیون اجتماعی گفت: بنا به درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس، تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در کمیسیون اجتماعی بررسی و از زریبافان درخواست شد تا برای پاسخ به کمیسیون بیاید. زریبافان و همکارانشان در کمیسیون اجتماعی به سوالات نمایندگان پاسخ گفتند اما در نهایت نمایندگان قانع نشدند. حجت الاسلام ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، بعد از شنیدن گزارش کمیسیون اجتماعی، این تحقیق و تفحص را به رای گذاشت که مجلس با ۱۲۹ رای موافق و ۱۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع آن را تصویب کرد.