به گزارش پارس نیوز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش طی احکام جداگانه‌ای، مهران اعتمادی و میثم کریمی را به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان منصوب کرد.

طبق ماده 15 اساسنامه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، اعضای هیأت مدیره این صندوق مرکب از 5 یا 7 نفر عضو هستند که برای مدت دو سال از سوی هیأت امنا منصوب شده و انتخاب مجدد آنها بلامانع است.

وزیر آموزش و پرورش پیش از این، درباره ترمیم هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای تقویت مؤسسه، اعلام کرده بود که ترکیب اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به هفت نفر می‌رسد که این افراد توسط هیأت امنا مشخص شده‌اند.

پیش از این پنج نفر در هیأت مدیره این موسسه فعالیت می‌کردند که شامل محمدهاشم رکن تهران به عنوان رئیس هیأت مدیره، مهدی نیکدل به عنوان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره، عیسی شهسوار خجسته نایب رئیس هیأت مدیره و رحیم اسماعیل دانا و محمدصادق عزیزی به عنوان اعضای هیأت مدیره هستند.

اعضای جدید هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان از چهره‌های حوزه اقتصادی کشور بوده و فعالیت در چندین شرکت و بنگاه اقتصادی را در سوابق کاری خود دارند.

 

مهران اعتمادی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع بوده و پیش از این مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت آزادراه تهران شمال وابسته به بنیاد مستضعفان بوده است؛ وی سابقه فعالیت به عنوان شهردار شیراز و شهردار منطقه 11 تهران، مدیرعامل شرکت‌های ساختمانی معلم، شرکت خانه سازی، موسسه سازندگی فجر و عضو هیأت مدیره شرکت ساختمانی سخا، سازمان قطار شهری شیراز و چندین شرکت اقتصادی دیگر را دارد؛ وی همچنین مدیریت چند پروژه مهم در حوزه راه، ساختمان و حوزه شهری را در کارنامه خود دارد.

میثم کریمی دانشجوی دکترای مدیریت مالی و مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت کارگزاری بانک دی است. او با دارا بودن 17 سال تجربه کاری و فعالیت در بازار سرمایه کشور، سمت‌هایی مانند مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر، مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن، عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سبحان، عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی و چندین شرکت دیگر را در کارنامه خود دارد.