به گزارش پارس نیوز، 

ساعت 22:10 شب گذشته حادثه گازگرفتگی در تهرانپارس، خیابان 190 به سامانه 125 اعلام شد که بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه 57 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران به محل حادثه اعزام شدند.

علیرضا میرفتوحی؛ افسر آماده منطقه سه عملیات آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی استفاده از دودکش غیر استاندارد در یک واحد مسکونی در طبقه منفی یک این ساختمان باعث نشت گاز مونوکسیدکربن در این واحد مسکونی شده که بر اثر آن یک مرد سی و دو ساله دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داد.

وی افزود: علاوه بر این واحد مسکونی، مقدار بسیار زیادی گاز مونوکسید کربن از این منزل به طبقه بالای این ساختمان مسکونی چهار طبقه، انتشار یافت که موجب سردردهای شدید ساکنان واحد مسکونی طبقه فوقانی آن شد.

میرفتوحی تصریح کرد: آتش‌نشانان هنگام گشودن در بسته این واحد مسکونی در طبقه منفی یک این ساختمان و ورود به منزل با پیکر بی‌جان متوفی درحالیکه نقش برزمین شده بود، مواجه شدند.

وی با بیان اینکه علائم و آثار روی جنازه این شخص حاکی از گذشت دو تا سه روز از مرگ وی داشت، یادآور شد: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، با تجهیز به دستگاه‌های تنفسی، باز کردن در و پنجره‌های واحد مسکونی و تهویه محل حادثه، جنازه این مرد را برای انتقال به پزشکی قانونی، تحویل نیروی انتظامی حاضر در محل دادند. 

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران، همواره به شهروندان توصیه می‌کنند نکات ایمنی را رعایت کرده و علاوه بر نصب لوله‌های دودکشی که به بیرون از ساختمان و هوای آزاد راه دارند، از دودکشهای استاندارد و مستقل برای وسایل گرمایشی استفاده کنند.