به گزارش پارس نیوز، افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در یکصد و یکمین جلسه شورای شهر قرائت کرد، گفت: توجه به کارگران از جهت تقویت معیشت و بهبود شرایط زندگی و همچنین رعایت قانون در قبال آنان از اولویت‌های اساسی شورای پنجم و مدیریت شهری است و علی‌رغم این اهمیت شاهد اجرا نشدن مفاد برخی قوانین در این حوزه هستیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به جزء 4 بند ب قانون اصلاح تبصره 2 الحاقی ماده 76 قانون تأمین اجتماعی مصوب 1380 مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: میزان 4 درصد به نرخ حق بیمه مقرر در قانون تأمین اجتماعی از تاریخ تصویب قانون افزوده شده است که در صورت تقاضای مشمولان به طور یکجا و یا به صورت اقساطی توسط کارفرمایان پرداخت خواهد شد.

حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: براساس جزء 6 بند ب قانون مذکور بیمه شدگانی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای ثبت به تاریخ قبل از تاریخ تصویب این قانون باشند، می‌توانند با استفاده از مزایای این قانون درخواست بازنشستگی کنند.

وی افزود: در این صورت کارفرمایان وظیفه دارند حق بیمه مربوطه و میزان مستمری برقراری را تا احراز شرایط مندرج در قانون همچنین 4 درصد میزان مستمری برقراری نسبت سنوات قبل از تصویب این قانون را یکجا به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنند.

حبیب زاده ادامه داد: علی‍‌رغم مفاد قانونی فوق که شامل حدود 400 نفر از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی است، اجرای آن در خصوص پرداخت مطالبات و نیز بازنشستگی آنان عملیاتی نشده است و موجب اعتراضات و پیگیری‌های مختلف از سوی این افراد شده است و لذا شهردار تهران باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد.