مسئولان ایرانی گفتند این خبر، با تکیه بر وعده های مقام های نظامی پاکستان منتشر شده بود. به این ترتیب، اگر خلف وعده ای رخ داده است، متوجه مقام های این کشور است.

24 مهرماه، حوالی ساعت ۴ تا ۵ صبح در منطقه صفر مرزی «لولکدان» در بخش «ریگ ملک» شهرستان میرجاوه، در سیستان و بلوچستان، یک پایگاه مراقبتی از سوی گروهک تروریستی «جیش العدل» خلع سلاح شده و 12 مرزبان ایرانی ربوده و به عمق خاک پاکستان منتقل شدند.

از آن تاریخ، تلاش های گسترده ای از سوی وزارت کشور، وزارت خارجه و سپاه پاسداران برای آزادی مرزبانان ایرانی صورت گرفته است.

پنجشنبه گذشته، خبر آزادی قریب الوقوع 5 تن از مرزبانان، از سوی سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران و در جریان برگزاری یادواره شهدای قزوین اعلام شد. وی گفته بود که این افراد اکنون در اختیار نیروهای پاکستانی هستند.

اما پس از آن، رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با ، از قول مساعد پاکستان برای آزادی ۵ نفر از مرزبانان ربوده شده خبر داد و گفت که آنان (طرف های پاکستانی) اعلام کرده بودند که در مرحله اول 5 نفر از مرزبانان ربوده شده را آزاد می کنند، اما سپاه به دنبال آن است تا تمامی مرزبانان را آزاد کند.

وی ساعتی بعد به «فارس» هم گفت: «آنچه (درباره آزادی مرزبانان) گفته شده است، بر مبنای اطلاعاتی است که طرف های پاکستانی در جریان تعاملات و مراودات برای آزادی مرزبانان ما گفته اند و ما آن را دریافت کرده ایم. البته سپاه پاسداران همه تلاش خود را برای آزادی تمامی مرزبانان به کار می گیرد، اما آزادی همه افراد نیازمند زمان است و تمام تلاش ما در این جهت ادامه خواهد داشت.»

گروهک تروریستی جیش العدل به تازگی فیلمی از مرزبانان ربوده شده منتشر کرد که آنان خود را معرفی می کنند؛ پیش از این، وزیر اطلاعات نیز از سلامتی کامل این مرزبانان خبرداده بود.