به گزارش پارس نیوز، 

حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران  در حاشیه مراسم ترحیم مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره حضور افشانی در شهرداری گفت: مطابق قانون آقای سراج هم به درستی اشاره کرد که بازنشستگان تا ۱۵ آذر می‌توانند به کار خود ادامه دهد چون مطابق قانون و طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسی سازمان بازرسی کل کشور مکلف است موضوع را رسیدگی کرده و برای حسن اجرای آن نظارت داشته باشد .

وی افزود: رئیس کل بازرسی کل کشور نیز نظرش این است که تا ۱۵ آذر نیروهای بازنشسته می توانند به کار خود ادامه دهند و بعد از آن باید همکاری آنان فسخ شود .اگر حکم آقای حناچی تا آخر امروز اعلام نشود و بحث ماندن افشانی تا ۱۵ آذر به سرانجام نرسد احتمالا مجبور خواهیم شد که سرپرست انتخاب کنیم.

این عضو شورای شهر در رابطه با تفسیر از قانون و نظر وزارت کشور گفت:  اگر وزارت کشور بپذیرد این تفسیر را امروز باید نامه خاتمه کار شهرداران را صادر کند و اگر این محتوا از سوی وزارت کشور صادر نشد مفهوم آن این است که شهرداران می‌توانند تا ۱۵ کشور به کار خود ادامه دهند.

نظری ادامه داد: اگر وزارت کشور به این نتیجه برسد که تا پایان وقت اداری امروز آخرین وقت کاری آنان است و بازنشستگان از این زمان نمی‌توانند کار کنند ما فردا سرپرست انتخاب خواهیم کرد اما به نظر می رسد بر اساس قانون و همانطور که سراج به آن اشاره کرد تا ۱۵ آذر بازنشستگان می‌توانند به کار خود ادامه دهند .

وی در رابطه با انتخاب حناچی، گفت: به نظرم آقای حناچی بهترین گزینه برای سرپرستی شهرداری تهران است تا تعیین تکلیف صورت گیرد.