به گزارش پارس نیوز، "رضا فلاح" در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به زلزله مردهک در جنوب استان کرمان، گفت: این زلزله به بزرگی 5.1 ریشتر در عمق 20 کیلومتری زمین شب گذشته (شنبه 26 آبانماه) در ساعت 23 و 47 دقیقه در منطقه مردهک در جنوب استان کرمان به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع زلزله دو شعبه جمعیت هلال احمر از عنبرآباد و رودبار به محل حادثه اعزام شدند و در ارزیابی اولیه هیچ‌گونه تلفات جانی این زمین لرزه در بر نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از اعلام آماده باش به همه پایگاه‌های جمعیت هلال احمر جنوب و شرق استان خبر داد و بیان کرد: این زلزله در عمق 20 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته و همین دلیل خسارات مالی در بر نداشته است.

وی با تاکید برآنکه هیچ علمی تاکنون نتوانسته است زمان وقوع زلزله را پیش بینی کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کرمان در منطقه زلزله خیزی زندگی می‌کنند لذا باید به مقاوم‌سازی روی آورد ضمن آنکه دولت برای مقاوم سازی تسهیلات لازم را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

 این زلزله در ساعت ۲۳ و ۴۷ دقیقه و چهار ثانیه روز  جمعه، ۲۵ آبان ۱۳۹۷ در موقعیت  ۲۸.۲۳ شمالی و ۵۸.۲۸ شرقی و در عمق ۲۰ کیلومتری در جنوب استان کرمان رخ داده است.

زمین لرزه مردهک با بزرگی ۵.۱ در جنوب گسل "جبال بارز" و در مرز بین افتادگی "جازموریان" و ارتفاعات جبال بارز رخ داده است. ارتفاع در محل رومرکز حدود ۱۱۰۰ متر و در ۵۰ کیلومتر به جنوب به حدود ۴۰۰ متر می‌رسد.