به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ منصور خدادادی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران" در تشریح این خبر گفت: با بدست آمدن اخبار و اطلاعاتی مبنی براینکه اعضای باند سارقان کیف قاپ بصورت تعقیب و زاغ زنی و شناسایی مالباخته از بانک در یک فرصت مناسب اقدام به کیف قاپی می کنند موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ منصور خدادادی افزود: در تحقیقات بعمل آمده و اخذ تصاویر دوربین های مداربسته بانک، ۶ نفر از سارقان کیف قاپ همگی اهل و ساکن صباشهر مورد شناسایی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به عملیات دستگیری سارقان کیف قاپ گفت: متهمان بنامهای" محمدرضا" و" سجاد" و" مهرداد" توسط کلانتری ۱۱ مرکزی دستگیر به پلیس آگاهی دلالت داده شدند.

این گزارش حاکیست در تحقیق از متهمان، سارقان پس از اعتراف به جرم خود اذعان داشتند: با افرادی بنامهای مهران، پوریا و محمود بصورت یک موتوره و ۲ موتوره سرقت می کردیم که زاغ زن بانک پوریا بود که با هماهنگی مقام قضایی یکی از متهمان بنام" مهران" در شهریار شناسایی و دستگیر در بازجویی به سرقت کیف قاپی اعتراف کرد.

این گزارش می افزاید: در تحقیقات بعمل آمده از سرکرده باند سارقان کیف قاپ، ۲ نفر بنامهای" محمود" و" پوریا" که در چند مرحله دستگیری، متواری شده بودند حین سرقت در تهران توسط پلیس دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی غرب استان تهران منتقل شدند.

سرکرده باند سارقان کیف قاپ به اتفاق چند نفر از سارقان اسلامشهر با تشکیل باندی در تهران شروع به سرقت های کیف قاپی کرده و همدستان وی نیز تحت تعقیب بودند که در ادامه متهمان حین سرقت توسط پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

خدادادی تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات هر دو نفر متهم به هویت پوریا و محمود از زندان مرکزی تهران به آگاهی دلالت و تحقیقات انجام که متهمان به سرقت های کیف قاپی اعتراف و دیگر متهمان پرونده نیز با هماهنگی قاضی پرونده به آگاهی احضار شدند.

متهم بنام پوریا در بازجوئیهای پلیس، اظهار داشت: وارد بانک می شدم و مشخصات شکات را به همدستانم می دادم و آنها بیرون از بانک در فرصت مناسب پول و کیف شاکی را سرقت می کردند و ۶ نفر اعضای باند سارقان کیف قاپ در بازجویی پلیس آگاهی به سرقت های کیف قاپی اعتراف و اظهار داشتند که سال ۹۰ و ۹۱ به صورت ۲ نفره و ۴ نفره با موتورسیکلت اقدام به کیف قاپی در شهریار و اندیشه می کردند.

گفتنی است در بازجوئی های پلیس از متهمان ۲۰ فقره سرقت کشف و تعدادی از مالباختگان به آگاهی دعوت در مواجهه حضوری سارقان را شناسایی که اکثر سرقت ها زاغ زنی از بانک بوده است.