به گزارش پارس نیوز، 

تقی مهری صبح امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص جزئیات و علت حادثه اظهار کرد: پس از وقوع حادثه از محل بازدید داشتم.

وی ادامه داد: در استان گلستان تعدادی نقاط حادثه‌خیز وجود دارد که بریدگی‌ها دچار مشکلات هندسی است و پلیس‌راه بارها مکاتبات لازم را برای تاکید بر رفع خطرآمیز بودن بریدگی‌ها انجام داده و امیدواریم در آینده این بریدگی‌ها ایمن شود.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: علت در حال بررسی است و در حوادث جاده‌ای، سه عامل راننده، وسیله نقلیه و جاده مورد بررسی قرار می‌گیرد که بررسی‌ها در حال انجام است و نتیجه اعلام خواهد شد.

مهری درباره عدم همراهی تیم‌های پلیس‌راه و راهنمایی و رانندگی با کاروان وزیر تعاون، تصریح کرد: به طور معمول در سطح استان‌ها زمانی که برنامه تنظیم شده‌ای به پلیس اعلام شود برای برنامه کنترل ترافیک آن اقداماتی انجام می‌شد.

وی افزود: من از نزدیک این موضوع را برسی نکردم اما همه کسانی که در حال تردد در سطح استان هستند معمولا از خدمات پلیس بهره‌مند می‌شوند و در گلستان تعداد نقاط حادثه‌خیز اینچنینی وجود دارد و شاید هم مقدور نیست برای هر نقطه‌ای این حضور امکان‌پذیر نباشد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: حضور پلیس راه و راهور کنار کاروان شخصیت‌ها باید برنامه‌ریزی شده باشد که من این موضوع را در خصوص این واقعه بررسی خواهم کرد.

مهری گفت: در جاده اصلی که تردد انجام می‌شود معمولا برای بستن جاده وضعیت ویژه و خاصی است که همکاران ما باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی در خصوص بریدگی‌های ناایمن جاده‌های گلستان تاکید کرد: کشور بیش از 5 هزار نقطه حادثه‌خیز در سطح جاده‌ها و شهرها است که 2 هزار نقطه شهری و 3 هزار نقطه جاده‌ای است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: این نقاط حادثه‌خیز در گذشته حدود 8 هزار نقطه بوده که امروز این تعداد کاهش پیدا کرده و امروز برای اینکه نقاط همسطح را به غیرهمسطح تبدیل کنیم نیاز به برنامه مدون داریم و مجلس تصویب کرده بود تعداد این نقاط حادثه‌خیز کم شود و اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست و باید اعتبار بیشتری برای رفع خطر این نقاط در دستور کار قرار گیرد.

مهری بیان کرد: اقداماتی برای این منظور در استان گلستان انجام شده اما کافی نیست چون استان گلستان از جمله استان‌هایی است که تقاطع‌های همسطحی در جاده‌های اصلی دارد که خطرناک هستند.

وی اضافه کرد: این دو برگردان‌ها به این شکل مورد تائید پلیس نیست و نظر ما این است که باید این تقاطع‌ها به صورت روگذر یا زیرگذر باشد.

مهری در پاسخ به این سوال که اگر مقصر حادثه مشخص نیست دلیل بازداشت راننده تریلی چیست گفت: در تصادفات منجر به فوت و جرح، تا زمان مشخص نشدن علت حادثه با دستور مقام قضایی با افراد نقش داشته در تصادف برخورد خواهد شد.