به گزارش پارس به نقل از فارس، شب گذشته شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند اسماعیلیه با معرفی برترین های این جشنواره به کار خود پایان داد.

بنابر این گزارش در بین برندگان نام دو فیلم از سه فیلم ایرانی حاضر در این جشنواره به چشم می خورد و فیلم کوتاه « کورسو» ساخته امید عبدالله جایزه کمیته داوران فیلم کوتاه داستانی را به ارزش هزار دلار از آن خود کرد.

فیلم ایرانی دیگر که در این جشنواره موفقیت به دست آورد مستند « مشتی اسماعیل» ساخته « مهدی زمانپور کیاسری» است که جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه این جشنواره به ارزش سه هزار دلار به همراه دیپلم و لوح افتخار را دریافت کرد.

بنابر این گزارش جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی به فیلم « یگان ها» از رومانی و فرانسه رسید، بهترین فیلم انیمیشن به فیلمی لهستانی به نام « توتو» رسید.

جایزه بهترین فیلم مستند بلند نیز به فیلم دانمارکی « جهان از آن ما نیست» رسید و کمیته داوران این جشنواره در این بخش جایزه خود را به فیلم بلند « ارواح اسد» ساخته ایتالیا و اسپانیا اعطا کرد و در بخش فیلم مستند کوتاه جایزه خود را به فیلم مصری « پورتره ذاتی» اهدا کرد.

  انیمیشن « چرا مگس را نباید کشت! » ساخته فرهاد علیزاده دیگر فیلم ایرانی بود که نتوانست جایزه ای را از آن خود کند.

جایزه تعلق گرفته به دو فیلم « مشتی اسماعیل» و « کورسو» عملا نخستین جایزه سینمای ایران در جشنواره های مصری پس از انقلاب این کشور محسوب می شود که ضرورت حضور قوی تر سینمای ایران در مصر را نشان می دهد.

برپایه این گزارش جوایز سینمای ایران در این جشنواره مستند در حالی اعطا شد که با عدم صدور ویزا از سوی وزارت خارجه مصر کارگردانان ایرانی که قرار بود در این جشنواره حاضر شوند از سفر به این کشور بازماندند.