به گزارش سرویس اجتماعی پارس، در هفته گذشته خبر اعدام دو  مفسد اقتصادی حاکی از این بود که دستگاه قضا بیش از پیش قصد برخورد با اخلاگران نظام اقتصادی را دارد اما این سئوال مطرح هست که چرا با وجود دستگیری برخی از متخلفان بازار و همچنین اعدام دو مفسد فی‌الارض متاسفانه هنوز بازار همچون سابق نشده و قیمت سکه حدود 4 میلیون تومان باقی مانده است.

پنجم شهریور ماه بود که سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: «فردی که معروف به سلطان سکه بود و سال 96 حدود 2 تن سکه را از سطح بازار جمع کرده بود، دستگیر شد.این فرد  58ساله که در عملیات پلیس دستگیر شد، به افراد و نوچه‌های خود دستور داده بود در بازار تهران به‌راه افتاده و بدون توجه به قیمت روز سکه، تمام سکه‌های موجود را بخرند تا در روزهای آینده خودش تعیین کننده نرخ سکه باشد».

تقریبا هشت روز بعد رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای از رهبر انقلاب جهت تسریع در رسیدگی به پرونده مفسدین اقتصادی کسب تکلیف کرد. هرچند اینچنین درخواستی از سوی آملی لاریجانی از سوی تحلیلگران بی‌مورد قلمداد شد اما رهبر انقلاب در پاسخ تاکید کردند: «با پیشنهاد موافقت می‌شود. مقصود آن است که مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام گیرد. در مورد اتقان احکام دادگاه‌ها دقت لازم را توصیه فرمائید».

پاسخ کوتاه و صریح رهبر انقلاب گویا بود که ایشان می‌خواهند هرچه سریع‌تر این موضوع بررسی و منتج به نتیجه شود.

پرونده مفسدین اقتصادی به سرعت در دادگاه بررسی شد و مهم ترین حکم آن اعدام دو مفسد در بازار سکه بود، «حمید مظلومین» به اعدام محکوم شد و در نهایت در بامداد 23 آبان ماه به دار آویخته شد.

اما همان طور که در ابتدا عرض شد این سئوال اساسی مطرح است، که آیا شخصی در سایه در حال مدیریت مظلومین بوده که باید سراغ او رفت؟ چرا که قیمت سکه از زمان دستگیری و اعدام او تغییر چندانی نداشته است.

برخی از مردم معتقد هستند رئیس سابق بانک مرکزی و معاون ارزی وی از مسببین اصلی نوسانات قیمت‌ها هستند که در صورت برخورد جدی با آن‌ها و افرادی دیگر که از پشت مظلومین‌ها را مدیریت می‌کنند می توان تضمین کرد که دیگر شاهد حوادثی از این قبیل نباشیم.