به گزارش پارس نیوز، پیروز حناچی در آیین رونمایی از جلد دوم کتاب تهران نگاری که صبح امروز در کتابخانه ملی برگزار شد،با اشاره به ضرورت توجه به تاریخ و پیشینه شهر گفت: چندی پیش در فرهنگسرای نیاوران با برخی از اساتید آلمانی صحبت می‌کردم. آنان گفتند مردمی که تاریخشان را فراموش کنند به آلزایمر مبتلا خواهند شد بنابراین ما باید در شورا و شهرداری کاری کنیم که آلزایمر را از شهروندانمان بگیریم.

حناچی ادامه داد: در همین راستا باید از گذشته درس بگیریم و کاری کنیم تا تاریخ و دانش آن در سطح شهر گسترش بیابد. ما قطعا تولید چنین محصولاتی را در تهران ترغیب خواهیم کرد و ان‌شاءالله به زودی فیلمی در مورد لاله زار نیز منتشر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پیامبر اکرم (ص) پس از مبعوث شدن جمله‌ای را برزبان آوردند که باعث گرایش زیادی به ایشان شدند. حضرت رسول (ص)فرمودند: من برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام و ان‌شاءالله این پیام در زندگی همه ما جاری و ساری باشد.

حناچی با اشاره به تعاریفی که از وی شد، اظهارکرد: من خودم را مصداق این تعاریف نمی‌دانم اما به فرموده حضرت امیر (ع) خودم را خوب میشناسم و خداوند نیز به تمام بندگانش واقف است.

در پایان این مراسم که  با حضور سید محمود دعایی - مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، اشرف بروجردی - رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و ... برگزار شد از کتاب تهران نگاری رونمایی شد.