به گزارش پارس نیوز، بین همه ما به ویژه دانشجویان، شوخی‌های زیادی درباره برخی رشته‌های عجیب و بی‌خاصیت دانشگاهی وجود دارد. مثلا وقتی می‌خواهیم سربه‌سر کسی که مشغول تحصیل در یک رشته به‌نظرِ ما بی‌تاثیر است بگذاریم، می‌گوییم: «فلانی آبیاری گیاهان دریایی می‌خواند!»، اما جالب است بدانید در دنیا، رشته‌هایی برای تحصیل دانشگاهی وجود دارد که در همین حد عجیب و غریب و شبیه یک جوک هستند. منتها نه دانشگاه‌ها و استاد‌هایی که درس‌های این رشته‌ها را ارائه می‌دهند با کسی شوخی دارند، نه دانشجویان برای وقت‌گذرانی در آن رشته‌ها تحصیل می‌کنند. امروز نگاهی داریم به همین رشته‌ها که می‌توانند ذهنیت همیشگی‌تان به درس و دانشگاه را عوض کند و به چالش بکشد.

ادبیات فانتزی، گرایش هری‌پاتر

کجا؟ دانشگاه اوهایو، کشور آمریکا
چی می‌خونی؟ در این رشته، دانشجویان بر داستان‌هایی با محوریت دنیای جادو به‌ویژه ماجرا‌های هری‌پاتر تمرکز دارند و استادان مباحثی را در مورد تکنیک‌های ادبی و ریشه‌های تاریخی و فرهنگی چنین رمان‌هایی، تدریس می‌کنند.

استخراج شیره درخت افرا

کجا؟ دانشگاه آلفرد، کشور آمریکا
چی می‌خونی؟ درخت افرا، شیره‌ای بسیار گران‌بها دارد، در حدی که چگونگی استخراج آن یک رشته دانشگاهی به خود اختصاص داده‌است. دانشجویان این رشته به صورت حرفه‌ای، شیوه تولید این شیره را می‌آموزند. شیره درخت افرا، چیزی شبیه عسل منتها با فوایدی بیشتر است.

هری‌پاتر و تکنیک‌های افسونگری

کجا؟ دانشگاه دارهام، کشور انگلیس
چی می‌خونی؟ مبنای این رشته دانشگاهی، تکنیک‌های جادوگریِ طرح‌شده در داستان‌های هری‌پاتر اثر «جی کی رولینگ» است. در رشته هری‌پاتر و تکنیک‌های افسونگری، دانشجویان شعبده‌بازی و ورد‌های جادویی یاد می‌گیرند.

آموزش ماجراجویی

کجا؟ دانشگاه ایالتی پلیموث، کشورانگلیس
چی می‌خونی؟ در این رشته با آموزش مبانی صخره‌نوردی، اصول قایقرانی، نکات بیابان‌گردی و... که عنصر مهم‌شان هیجان و ماجراجویی است، آشنا می‌شوید. در این رشته به شما می‌آموزند چگونه با قرار گرفتن در معرض خطر و ماجراجویی به رشد شخصیت و کشف توانایی‌های خود بپردازید.

مدیریت دوشیدن شیرگاو

کجا؟ برخی دانشگاه‌های کشور انگلیس
چی می‌خونی؟ دانشجویان این رشته، طی یک دوره دوساله در دانشکده کشاورزی با مهارت‌های شیر دوشی و البته مدیریت آن آشنا می‌شوند. علاوه‌بر این، مهارت‌های اقتصادی، باید و نباید‌های قانونی و نکات مدیریتی راه‌اندازیِ یک شرکت لبنیاتی را می‌آموزند.

دیوید بکهام شناسی

کجا؟ دانشگاه استنفورد، کشور آمریکا
چی می‌خونی؟ پرفسور «آلیس کشمور» از استادان استنفورد، برای شیفتگان «دیوید بکهام» فوتبالیست انگلیسی که از قضا زندگی خانوادگیِ موفقی هم دارد، رشته‌ای را طرح کرده است تا دانشجویان بتوانند با گذراندن یک دوره مطالعاتی درباره این ستاره فوتبال، از او اخلاق ورزشی بیاموزند.

سفر در زمان

کجا؟ دانشگاه جورج‌تان، کشور آمریکا
چی می‌خونی؟ دانشجویان این رشته تلاش می‌کنند تا با تحقیق و بررسی‌های خود به این سوال که «آیا سفر در زمان و برگشت به گذشته ممکن است؟» پاسخ‌های منطقی بدهند.

مهندسی و طراحی سرگرمی

کجا؟ دانشگاه نوادا، کشور آمریکا
چی می‌خونی؟ دانشجویان این رشته، تاریخچه سرگرمی را مرور می‌کنند و با اصول مهندسی، طراحی و فناوری‌های نوین صنعت سرگرمی آشنا می‌شوند.

خون‌آشام‌ها در ادبیات و سینما

کجا؟ دانشگاه ویسکانسین مدیسن، کشور آمریکا
چی می‌خونی؟ در این دوره به تحلیل ادبیات و سینمای فانتزی با محوریت ومپایر‌ها مانند سه‌گانه گرگ‌ومیش و سریال خاطرات خون‌آشام پرداخته می‌شود. هدف این رشته تحصیلی، فراهم کردن فضایی برای اصلاح برخی باور‌های غلط درباره موجودات شب‌زی است!

رابین‌هود شناسی

کجا؟ دانشگاه ناتینگهام، کشور انگلیس
چی می‌خونی؟ در رشته رابین‌هودشناسی، سرگذشت و سبک‌زندگی و آواز‌های «رابین‌هود»، کهن‌الگوی فرهنگ فولکلور انگلیس، نقد و بررسی می‌شود.

جدای‌شناسی

کجا؟ دانشگاه کویینز بلفاست، کشور انگلیس
چی می‌خونی؟ شیفتگان سری فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای می‌دانند که «جدای» قهرمانان اصلی این سری فیلم‌ها، راهبانِ معنویِ درست‌کاری هستند و استادان این رشته با الهام از این شخصیت، سعی دارند با تکنیک‌های روان شناختی به دانشجویان بیاموزند که چگونه یک جدای واقعی باشند؟!

مدیریت گل

کجا؟ دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی، کشور آمریکا
چی می‌خونی؟ این رشته شامل خرید، فروش، طراحی، نگهداری و به طور کلی همه مباحث مربوط به گل‌های طبیعی است. دانشجویان این رشته، روش‌های کاشت و مراقبت گل‌ها و شیوه‌های گل‌آرایی را می‌آموزند.

زامبی‌شناسی

کجا؟ دانشگاه بالتیمور، کشور آمریکا
چی می‌خونی؟ «آرنولد بلومبرگ» نویسنده کتاب زامبی‌ها، مطالعات گسترده‌ای در زمینه زامبی‌ها، موجوداتی که پس از مرگ به آدم خواری رو می‌آورند، انجام داده است تا این رشته دانشگاهی را راه بیندازد. دانشجویان رشته زامبی‌شناسی به مشاهده و بررسی فیلم‌هایی با محوریت زامبی می‌پردازند.

روان‌شناسی تجارب استثنایی انسان

کجا؟ دانشگاه کاونتری، کشور انگلیس
چی می‌خونی؟ «تونی لارنس» استاد دانشگاهی که از کودکی عاشق اشباح بوده‌است، رشته‌ای به وجود آورده‌است که دانشجویان نترس در آن احضار روح بیاموزند و درباره حال و هوای کسانی که با ارواح در ارتباطند، مطالعه کنند.

روان شناسی اسب‌سواری

کجا؟ دانشگاه ناتینگهام، کشور انگلیس
چی می‌خونی؟ در رشته روان شناسی اسب‌سواری، تمرکز بر درک بهتر رابطه اسب و انسان همچنین رفتار اسب سواران است. برای پاس کردن واحد‌های درسی این رشته باید سفر‌هایی به کانادا، استرالیا یا مجارستان داشته باشید و با اسب‌ها سر و کله بزنید.

علم کفن و دفن

کجا؟ دانشگاه کلمبیا، کشور آمریکا
چی می‌خونی؟ در این رشته همه خدمات مربوط به تشییع جنازه و کفن و دفن به دانشجویان آموزش داده می‌شود. دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی تدفین، مشغول به کار شوند.