به گزارش پارس نیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره انتقادات به بیمه طلایی اظهار کرد: صحبت درباره عملکرد بیمه طلایی از سوی مسئولان فعلی آموزش و پرورش و غیرقانونی خواندن آن ناشی از ناکامی و ناتوانی آنها در برقراری یک بیمه مناسب و در خور شأن فرهنگیان است.

وی افزود: سیستم قانونی و نظارتی کشور برای برقراری بیمه طلایی بررسی‌های لازم را انجام داده بود و منطبق بر قوانین و ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری و تصویب شورای بیمه، تحت نظارت دولت و کمیسیون مجلس در دستور کار قرار گرفت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: در 5 سال گذشته مدیران آموزش و پرورش در جملات مختلف اعلام کردند بیمه طلایی هزینه فراوانی داشته است بنابراین شرکت بیمه‌گذار را تغییر دادند, بر استان‌ها تمرکز کردند اما در نهایت رویکردشان به نتیجه نرسید و حالا هم بیمه طلایی را غیرقانونی عنوان می‌کنند.

حاجی‌بابایی بیان کرد: گاهی ناتوانی مسئولان در کمک به معلمان باعث می‌شود به تشویش اذهان عمومی بپردازند و فعالیت‌های قبلی را غیرقانونی جلوه دهند در حالی که چنین شرایطی برای طرح‌های قبلی وجود نداشته است. همچنین شاهد بودیم که پیش از این سختی کار معلمان را غیرقانونی اعلام کرده‌ بودند.