به گزارش پارس نیوز، 

علی خدایی عضو شورای عالی کار، درباره نتیجه جلسه امروز شورای عالی کار برای بررسی «ترمیم مزد» گفت: بحث دستمزد به عنوان بحث اصلی در این جلسه مطرح شد. شروع جلسه با ارائه مباحثی درباره مسائل اقتصادی کشور بود اما بعد از آن بحث دستمزد به عنوان محور اصلی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: نمی توانیم بگوییم به نتیجه افزایش دستمزد رسیدیم اما مباحث جدی بین ما و کارفرمایان و دولت رد و بدل شد. خروجی جلسه این شد که روز یکشنبه ودوشنبه هفته بعد کمیته دستمزد جلسه دیگری را تشکیل دهد و بحث دستمزد را به روز کند. با وجود اینکه قرار شد یک جلسه دیگر کمیته مزد تشکیل و دستمزد به روز شود، اما درخواست تشکیل جلسه فوق العاده شورای عالی کار را به وزیر کار به عنوان رئیس جلسه ارائه کردیم.

خدایی افزود: با توجه به اینکه اولین جلسه ای بود که نمایندگان وزرای دیگر و همچنین وزیر جدید در جلسه حضور داشتند، نیاز بود که مجدداً مشورتی با گروه دولت داشته باشیم. توقع ما این است که جلسه بعدی شورای عالی کار هر چه سریع تر تشکیل شود و به نتیجه نهایی برای افزایش مزد برسیم.

وی بیان کرد: آقای شریعتمداری نسبت به افزایش قدرت خرید کارگران نظر مثبت داشتند و همراهی داشتند. آقای شریعتمداری در این جلسه از دستور رئیس جمهور برای مشمول شدن کارگران از بسته حمایتی خبر دادند. تمام کارگرانی که حقوق کمتر از 3 میلیون تومان دریافت می کنند می توانند مشمول این بسته شوند. علی رغم اینکه مشکلی با این قضیه نداریم  که کارگران هم مانند سایر اقشار از بسته حمایتی استفاده کنند اما توقع مان این است که افزایش دستمزد صورت گیرد. ارائه بسته حمایتی به کارگران آن چیزی نیست که در شورای عالی کار بخواهیم بررسی کنیم.