به گزارش پارس نیوز، 

براساس مصوبه پنجم آبان ماه هیات وزیران، نخستین مرحله اجرای «طرح حمایت غذایی از اقشار کم درآمد جامعه»، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امروز عملیاتی شده است.

برابر اطلاعیه این وزارتخانه خانوار‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.

مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی مورد نیاز خانوار‌ها کالا‌های هدف این طرح است و سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌توانند اقدام به خرید این کالا‌ها کنند.

«فروشگاه‌های رفاه، اتکا، افق کوروش، هفت، امکان، اسکاد، فرهنگیان، جانبو، تعاونی مصرف محلی و تعاونی روستایی کشور در فهرست فروشگاه‌های طرف قرارداد هستند.»

براساس اعلام وزارت تعاون، در مرحله نخست اجرای این طرح، از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور اقدام شده است تا ضمن دسترسی مناسب شهروندان به این شبکه فروشگاهی، کیفیت کالای ارائه شده به مشمولان نیز تضمین شده باشد.

براساس گزارش وزارت تعاون، مراحل دیگر طرح در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بسته حمایتی غذایی سال ۹۷ برای اقشار کم درآمد با درآمد‌های زیر سه میلیون تومان در سه مرحله به ارزش ۶۰۰ هزار تومان است.

ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه برای درنظرگرفتن افزایش مستمری نهاد‌های حمایتی به میزان ۲۰ درصد حداقل دستمزد، معیار عدالت است که براساس آن اکنون یک خانواده یک نفره ۱۶۸ هزار تومان و خانواده پنج نفره ۵۶۰ هزار تومان دریافت می‌کند و این معیار برای بسته حمایتی غذایی نیز اجرایی می‌شود.

براساس این معیار، شاخص‌های خانواده یک نفره، دو تا سه نفره، چهار و پنج نفر به بالا درنظرگرفته می‌شود و ممکن است یک خانواده یک تا دو نفره در مرحله اول ۱۸۰ هزار تومان و خانواده سه تا چهار نفره ۲۱۰ هزار تومان و خانواده پنج نفر به بالا تا ۲۵۰ هزار تومان بسته غذایی دریافت کنند.

دولت ۲ راهکار اقتصادی یکی در معیشت عام داشت که ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به ۲۵ کالای اساسی مانند نهاده‌های دامی، دارو، مرغ و گوشت اختصاص داد تا با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شود و راهکار دیگر برای اقشار خاصی است که هزینه‌های زندگی و فشار‌های اقتصادی برای آنان قابل تحمل نیست و برنامه حمایت غذایی مکمل حمایت‌های عام است.

شاخص‌های این جمعیت پیش از این اعلام شده و مجلس نیز مصوب کرده است؛ کسانی که سه میلیون تومان درآمد به بالا دارند یارانه آن‌ها در یک بررسی حذف می‌شود و معیار بسته‌های غذایی نیز همین مساله است که طبق بررسی‌های انجام شده، درآمد سرپرست خانواده برای این منظور به عنوان ملاک درنظرگرفته می‌شود.