به گزارش پارس نیوز، ایرج حریرچی در نشست خبری تشریح خدمات دولت به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر شرایط طوری است که مردم منطقه رضایت دارند اما جو حاکم بر رسانه‌ها در بیرون از منطقه، نارضایتی مردم مناطق زلزله‌زده است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت افزود: در این زمین لرزه، 6 بیمارستان سیار در کمتر از 15 ساعت مستقر شد و 2 هزار و 893 بستری در بیمارستان‌های استان داشتیم و فقط 428 بیمار به بیمارستان‌های خارج از استان اعزام کردیم. یک هزار و 980 عمل جراحی در کمتر از سه روز انجام شد و در این زمین لرزه 100 عمل پیوند عضو موفق داشتیم.

حریرچی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه هیچ جا کمبود دارو و خون و تجهیزات نشنیدید که مورد بسیار مهمی است. علی‌رغم اینکه از قبل بیماری‌های واگیر در منطقه موجود بود اما هیچ بیماری واگیری را نداشتیم. 

قائم مقام وزارت بهداشت گفت: غربالگری کامل از لحاظ روانی انجام شد و 210 هزار نفر تحت حمایت‌های روانی قرار گرفتند که 100 هزار نفر توسط وزارت بهداشت انجام شد و فقط از طرف وزارت بهداشت 274 روانشناس در قالب 37 تیم به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

حریرچی به توزیع 90 میلیارد تومان داروی رایگان غیر از بیمارستان‌ها بین زلزله‌زدگان اشاره کرد و افزود: در زمین لرزه کرمانشاه، 190 باب واحد بهداشت و درمانی آسیب دید که همه اینها تا خرداد امسال کاملاً ترمیم شدند. همچنین 45 مرکز سلامت از نو ساخته شد که 30 واحد تا کنون افتتاح شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت بیمارستان آسیب‌دیده سرپل ذهاب مقاوم سازی کامل شد و عملیات بازسازی بیمارستان قصرشیرین نیز انجام شد.