به گزارش پارس نیوز، مهدی جمالی نژاد با بیان خبر فوق گفت: پس از اجرای طرح ملی ساماندهی فعالین حمل ونقل عمومی نفت گاز سوز درون شهری و تخصیص سهمیه سوخت از بهمن ماه ۱۳۹۵ با همکاری وزارت نفت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت راه و شهرسازی و دستیابی به اهداف مدنظر، زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای اجرای طرح یکپارچه دریافت سند حمل بار شهری و حومه‌ای (باربرگ)، آماده بهره برداری و سامانه مربوطه از۲۰ آبان ماه امسال راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این طرح بر اساس مطالعات انجام شده بر روی تجربیات موفق سایر کشورهای دنیا و ارائه راهکارهای بومی مطابق با شرایط کشور تدوین و به مرحله بهره برداری رسیده است.

جمالی نژاد در ادامه اظهار کرد: در این راستا از ۲۰ آبان، تمامی رانندگان خودروهای عمومی نفت گاز سوز فعال در سراسر شهرهای کشور با ظرفیت بالای۱۰ تن، موظفند از طریق "تلفن همراه خود" یا "درگاه اینترنت" و بدون نیاز به مراجعه حضوری، به‌ازای هر حمل بار در سطح شهر، اقدام به دریافت باربرگ کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور افزود: همچنین مطابق هماهنگی انجام گرفته با وزارت نفت، مقرر شده است تا از ابتدای آذرماه، سهمیه پایه سوخت این خودروها به صورت گام به گام کاهش و منطبق بر عملکرد و بر اساس باربرگ تخصیص یابد.

جمالی نژاد اضافه کرد: این طرح که با همکاری شهرداری های کشور در حال اجراست می تواند ابزارهای لازم را برای کاهش جدی ترافیک، آلودگی هوا و مدیریت حمل ونقل بار شهری در اختیار مدیران شهری قرار دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، باربرگ به عنوان سند حمل بار شهری، برای اولین بار در کشور و هم‌گام با کشورهای تراز اول جهان در حوزه حمل ونقل، بر اساس قانون تجارت الکترونیک، به صورت الکترونیکی طراحی شده و به عنوان سندی معتبر، امکان مدیریت یکپارچه و برخط جابه جایی بار در سطح شهرهای کشور را فراهم می‌کند.همچنین باربرگ به عنوان ابزاری هوشمند، ساز و کار لازم را برای تخصیص هوشمند، هدفمند و سیستمی یارانه های دولتی مانند سوخت، لاستیک، بیمه، تسهیلات نوسازی ناوگان و ... ایجاد می کند و فعالان بخش حمل ونقل بار درون شهری در سراسر کشور می‌توانند برای دریافت نرم‌افزار مربوطه به سامانه باربرگ به نشانی www.BaarBarg.ir مراجعه کرده و به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۵۴۹۲۰۰۰ــ۰۲۱ تماس حاصل کنند.