به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ مراد پیروندی با اعلام خبر بازداشت سارقان خودرو در غرب تهران درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: با توجه به حضور شهروندان در ایام پایانی هفته در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری منطقه 22، واحدهای گشتی این کلانتری به صورت ویژه درباره پوشش انتظامی این مناطق اقدام می‌کنند.

رئیس کلانتری 181 عوارضی خاطرنشان کرد: در تعطیلات پایان هفته گذشته یکی از واحدهای گشتی خودرویی در محدوده دریاچه چیتگر حین گشت‌زنی فردی را مشاهده کردند که با استفاده از یک ابزار مشغول باز کردن در خودروی پراید پارک شده در محل بود که بلافاصله مأموران وارد عمل شدند.

وی افزود: فرد مذکور پس از مشاهده پلیس با یک دستگاه خودروی پراید سرقتی (دارای سرقت در استان البرز) اقدام به فرار کرد که مأموران ضمن تعقیب و گریز در بزرگراه شهید خرازی، بزرگراه آزادگان و تیراندازی به سمت تایر خودرو موفق به دستگیری سارقان (دو مرد 30 و 32 ساله) شدند.

پیروندی تصریح کرد: افراد دستگیرشده که هر دو دارای سوابق متعدد سرقت خودرو و محتویات خودرو هستند در بدو دستگیری به جرم خود درباره سرقت خودرو اقرار کرده و انگیزه خود از این کار را تأمین هزینه اعتیاد خود اعلام کردند.

وی ادامه داد: متهمان بیشتر در روزهای پایان هفته که تراکم خودروهای پارک شده در حوالی دریاچه زیاد است با خودروی سرقتی به آنجا مراجعه و نسبت به سرقت لوازم خودرو اقدام کردند.

رئیس کلانتری 181 عوارضی با اشاره به اعتراف سارقان به 10 فقره سرقت، یادآور شد: متهمان برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی اعزام شدند.

وی از شهروندان خواست به هنگام مراجعه به اماکن تفریحی منطقه، حین پارک خودروها از به قراردادن پنل، مدارک و اشیای گران بها داخل خودرو اجتناب کنند.