به گزارش پارس نیوز، سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در تاریخ بیست و پنجم شهریور سال جاری فردی به افسر تحقیق کلانتری ۱۲۴ قلهک مراجعه و بیان کرد: ساعتی قبل با رستورانی در خیابان شریعتی تماس گرفتم و سه پرس چلو گوشت برای ناهار سفارش دادم. نیم ساعت بعد فرد جوان و خوش تیپ زنگ واحد را زد و گفت: پیک موتوری ام و غذا را آورده ام. زمانی که به درب واحد مراجعه کرد کارت عابر بانکم را همراه رمز به او دادم. او با چند مرتبه کشیدن عابر بانک گفت: سیستم قطع است و تقاضای وجه نقد کرد که به داخل خانه رفتم و وجه نقد آوردم نود هزار تومان به وی پرداخت کردم و کارت را برگرداند.

وی در ادامه اظهارات فرد گفت: در حال صرف غذا با خانواده ام بودم که ناگهان از طریق پیامک متوجه شدم مبلغ سه میلیون تومان از حساب همان عابر بانکم خالی شده که وقتی نگاهم به عابر بانک کنار سفره افتاد متوجه شدم متعلق به فرد دیگری است و پیک موتوری آن را جابجا کرده است. با رستوران تماس گرفتم که گفتند شما در جلوی پارکینگ وجه نقد را پرداخت کرده اید و سفارش را تحویل گرفته اید که متوجه شدم آن فردی که به او کارت را دادم پیک موتوری نبوده است و طعمه فرد سارق و کلاهبرداری شده ام.

کلاهبرداری در پوشش پیک موتوری/ در زمان پرداخت با دستگاه پز رمز کارت را خودتان وارد کنید

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با تشکیل پرونده و ارسال به مرجع قضایی، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲۴ قلهک قرار گرفت.

وی افزود: پس از تحقیقات گسترده مشخص شد متهم ابتدا در مردادماه امسال در رستورانی در شهرک قدس پس از مشاهده آگهی به عنوان پیک مشغول بکار شده و پس از چند روز در حالی که دستگاه پز و باکس غذا که بر موتور می‌گذاشت را به همراه داشته و دیگر به محل کار خود برنگشته و صاحب رستوران نیز از وی شکایت کرد و حساب جاری متعلق به دستگاه را مسدود نکرد.

سرهنگ ظهیری تصریح کرد: در مدتی که ماموران در حال شناسایی متهم بودند چندین شکایت مشابه نیز به کلانتری ۱۲۴ قلهک گزارش شد و همچنین پرونده‌های مشابهی نیز در کلانتری‌های ۱۲۵یوسف آباد و ۱۳۴ شهرک قدس نیز مطرح شد که با توجه به افزوده شدن تعداد شکات پیگیری‌های ویژه انجام گرفت که پس بررسی‌های پلیس، روز گذشته متهم در مخفیگاهش در منطقه فلاح دستگیر و در بازرسی از محل یک دستگاه موتور مسروقه دستگاه عابر بانک و باکس غذا کشف شد.

وی افزود: متهم ۲۹ ساله که درگذشته نیز به اتهام خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع دستگیر شده بود صراحتا به جرم ارتکابی خود در مناطق مختلف غربی و مرکزی تهران به همان شیوه اعتراف کرد.

متهم در اظهارات خود به پلیس گفت: پس از شروع به کار در رستوران تصمیم گرفتم با دستگاه پز نقشه خود را اجرایی کنم؛ بنابراین موتوری در مرزداران سرقت کردم و در اطراف رستوران‌های بزرگ کمین می‌کردم و زمانی که پیک آن رستوران به سمت محل تماس مشتری می‌رفت من نیز آن را دنبال می‌کردم و پس از رسیدن به مقصد موتور خود را در گوشه‌ای پارک می‌کردم و به سمت پیک می‌رفتم و می‌گفتم غذا متعلق به من است و پولش را می‌دادم و زمانی که از محل می‌رفت با موتور خود و در حالی که غذا در دستم بود به واحد مشتری که غذا سفارش داده بود مراجعه می‌کردم و هنگامی که جهت پرداخت مبلغ غذا به صورت کارتی پرداخت می‌کرد رمز را از وی می‌پرسیدم و سپس به ظاهر کارت را می‌کشیدم و می‌گفتم سیستم قطع است.

کلاهبرداری در پوشش پیک موتوری/ در زمان پرداخت با دستگاه پز رمز کارت را خودتان وارد کنید

متهم در ادامه گفت: مشتری زمانی که برای آوردن وجه نقد به خانه می‌رفت در یک لحظه کارت مشابهی را که همراه داشتم و از قبل به طرق مختلف تهیه کرده بود جایگزین آن می‌کردم و به همراه سفارش به او می‌دادم و متوجه جایگزینی آن نمی‌شد. سپس از خانه خارج می‌شدم‌ و به اولین عابر بانک مراجعه و با بخاطر سپردن رمز حسابش را خالی می‌کردم.

سرهنگ ظهیری در پایان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ نفر به عنوان شاکی به کلانتری مراجعه کردند در توصیه‌ای به شهروندان گفت: به هنگام خرید شخصا نسبت به کشیدن کارت اقدام کنند و رمز آن را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و یا اگر در مواقعی که خود این کار را انجام نداده اند حتما نسبت به اینکه در جلوی چشمانش کارت توسط فروشنده کشیده شود دقت داشته باشند.