به گزارش پارس نیوز، 

مهدی مهرور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اخطاریه‌های سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی مبنی بر این‌که از عصر روز سه‌شنبه 15 آبان ۹۷ تا صبح روز چهارشنبه به سبب فعالیت سامانه بارشی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و توام با رعد و برق، وزش باد شدید و در مسیر جاده‌های کوهستانی بخصوص گردنه‌ها مه آلودگی، رگبار، رعد و برق، تگرگ و برف پیش‌بینی می‌شود، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

مهرور افزود: این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی و نیز به دلیل بارش برف موجب لغزندگی در محورهای کوهستانی استان خواهد شد.

وی ادامه داد: مسیر جاده‌های کوهستانی به خصوص گردنه‌ها، مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود و به احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده‌ای این مناطق خواهد شد، بنابراین حفظ آمادگی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از سوی مسئولان ذیربط ضروری است.

وی افزود: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

این مسئول اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی ( استانی و شهرستانی ) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید می‌شود.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها ، انهار و زیر پل‌ها و هم‌چنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری در جادهای کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش‌بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) ضرورت دارد.

مهرور در پایان ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست.