به گزارش پارس نیوز، قانون منع بکارگیری بازنشستگان که چندی پیش توسط رئیس جمهور برای اجرا به دستگاه‌ها و سازمان‌ها ابلاغ شد فرصت مغتنمی برای حضور نیروی جوان و با تجربه در پست‌های مدیریتی است که قطعا حضور نسل جوان با تجربه‌ می‌تواند کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

با تصویب قانون اشاره شده و ابلاغ آن تعداد قابل توجهی از بازنشستگان باید پست خود را ترک کنند که البته این دل کردن برای برخی از مدیران بسیار سخت و دشوار است چرا که آنها دوست ندارند میز و صندلی خود را ترک کنند.

شهرداران نیز از قانون منع بکارگیری بازنشستگان مستثنی نیستند اگر چه اعضای شورای شهر تهران تلاش بسیار زیادی در ابتدا برای مستثنی شدن شهردار تهران و در ادامه شهرداران شهرها کردند اما در نهایت تیر آنها به سنگ خورد.

این ممانعت اعضای شورای شهر تهران و شهردار بازنشسته تهران برای حضور در شهرداری ابهامات زیادی را به وجود آورده است که البته اعضای شورای شهر تهران که بارها از شفافیت دم زده‌اند حاضر نیستند به این ابهامات پاسخ دهند.

این در حالی است که حتی سید محمد علی افشانی نیز چندی پیش و در جمع خبرنگاران تاکید کرده بود که به هیچ عنوان استعفاء نخواهد داد و تا آخرین لحظه در شهرداری خواهد بود.

وی حتی نسبت به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا شما همچنان امیدوار به حضور در شهرداری هستید واکنش نشان داد و گفت: بگذارید حرفم را بزنم و در نهایت شهردار تهران در حالی که عصبانی شده بود جمع خبرنگاران را ترک کرد.

وضعیت پایتخت اصلا خوب نیست و در شهر هیچ اتفاقی نمی‌افتد پروژه‌های عمرانی در شهر متوقف شده و اعضای شورای شهر تهران نیز تنها وقت خود را صرف جلسات حزبی و سیاسی می‌گذارند و جلسات شورای شهر تهران نیز خروجی را در پی نداشته است.

پرویز سروری عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه طی 14 ماه اخیر اقدامات موثر تیم‌های متعدد گزینه‌های شهرداری تقریبا صفر است، اظهار کرد: در این مدت اعضای شورای شهر تهران و شهرداری فقط در عرصه‌های غیرمرتبط ورود کردند و ظاهرا علاقه‌ای هم به مسائل شهری ندارند، پروژه‌ها خوابیده و شهر متوقف است. اینها زمینه‌های بدی در آینده نزدیک برای شهر به همراه دارد.

وی تهران کنونی را به لشکر بی‌فرمانده توصیف کرد و ادامه داد: در حال حاضر فرمان از دست همه خارج شده و شهر خود گردان اداره می‌شود که این موضوع با توجه به توقعات مردم و سطح خدمات گذشته سازگاری ندارد، علاوه براینکه نگهداشت شهر یک پروژه عظیمی است که رها شده است.

سروری با تاکید براینکه ظرفیت‌های ایجاد شده در سال‌های قبل به دلیل عدم ثبات مدیریت در شهرداری در حال از بین رفتن است، گفت: ناپایداری و بی ثباتی در مدیریت شهر تهران آسیب جدی به برنامه‌های خدمت رسانی به مردم ایجاد می‌کند.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان و برکناری افشانی گفت: این عدم ثبات عملا تا زمان استقرار تیم شهرداری و اشراف به شهرداری تهران مدت‌ها زمان از دست می‌دهد و تهران تا همین الان هم خسارت‌های زیادی دیده است.

وی اظهار امیدواری کرد اعضای شورای شهر تهران هر چه زودتر تکلیف شهردار جدید تهران را مشخص کنند چرا که تغییرات پی در پی و تصمیمات سیاسی برای شهر تهران مشکلات را افزایش داده و این مشکلات رو به افزایش است.

در هر صورت امیدواریم اعضای شورای شهر تهران در انتخاب سومین شهردار تهران در این دوره دقت کنند و فردی را برای تهران انتخاب کنند که علاوه بر شاخص‌های پاکدستی، چهره ملی، سلامتی یک نیروی کاری و جهادی هم باشد.