به گزارش پارس نیوز، محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص انتخاب شهردار تهران گفت: تعدادی  اسامی اعلام شد. شورای پنجم بعد از دو انتخابی که داشت و متأسفانه به نتیجه نرسید، باید دقت لازم را در انتخاب شهردار داشته باشد.

عضو اصلاح‌طلب شورای چهارم گفت:‌ شورا همیشه در انتخاب‌ها عجله می‌کند صرفاً به دنبال نام و نشان و مسائل این چنینی است. در مدیریت شهری شهردار و اعضای شورای شهر باید شاخص‌ها و معیارهای لازم را داشته باشد تا بتوانند نتیجه درستی بگیرند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری وظایفی در زمینه اجرا و موضوعات قانونی در قبال مردم دارد،‌گفت:‌اکثر آسیب‌های اجتماعی که در شهر تهران است مانند کودکان کار، زنان سرپرست،‌معتادین متجاهر و دستفروش‌ها از بیرون شهر به تهران تحمیل می‌شوند.

به گفته حقانی، جمعیت تهران فقط 10 میلیون و 12 میلیون نیست باید تهران را با جمعیت‌های سیارش در نظر گرفت و برای این شهر اقدامات کلیدی انجام داد.

عضو اصلاح‌طلب شورای چهارم گفت: شهردار تهران از نظر قدرت اجرایی در حد معاون اول رئیس‌جمهور است کار شهرداری ظهور و بروزش زیاد است شهردار تهران باید آشنایی به مسائل شهر و شهرداری داشته باشد و قدرت تعامل با قوای مختلف را داشته باشد.

وی در خصوص برخی گزینه‌های مطرح برای شهرداری از خارج از سازمان شهرداری گفت: نباید برای شهرداری فردی را از خارج از بدنه شهرداری آورد باید یکی از مدیران داخل شهرداری این سازمان عریض و طویل را مدیریت کند.

حقانی با بیان اینکه سال‌ها در مدیریت شهری حضور داشتم گفت:‌ اگر کسی از داخل مجموعه این سازمان را اداره کند قطعاً موفق‌تر است و باید فردی از جنس خود شهرداری این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد:‌متأسفانه به دنبال اشخاصی می‌رویم که اگر آنها را در میدان بهارستان پیاده کنیم آدرس شهرداری را بلد نیستند. مدیر شهر باید تمام کوچه پس‌کوچه‌های تهران بشناسد و با مردم در رفت و آمد باشد تا کی می‌خواهیم شعار دهیم و هی بگوییم برنامه برنامه. برنامه را در میدان انقلاب هم می‌فروشند.