به گزارش پارس نیوز، محمود محمدی نسب با اشاره به نقش حاکمیتی دولت در پاسخگویی به سوانح و حوادث گفت: در حال حاضر در پاسخگویی به برخی حوادث متولی خاص وجود ندارد و بار آن بر دوش جمعیت هلال احمر و امدادگران و نجاتگران آن است.

وی افزود: پیش نویس طرحی را به منظور تقویت و ساماندهی پایگاه‌های امداد و نجات کشور جهت تصویب در شورای عالی و سپس ارائه به هیات دولت و مجلس آماده کرده‌ایم که در این طرح تقویت ساختاری پایگاه‌های امداد و نجات در قالب مزایایی ویژه جهت نیروهای عملیاتی و استفاده از توان امدادگران و نجاتگران با سابقه و دوره دیده در قالب قرارداد پیش بینی شده است و تا ماه آینده طرحی مستدل برای بهینه نمودن شرایط امدادگران تقدیم شورای عالی خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که جست‌و‌جو و نجات و امداد در حوادث با توجه به فراوانی بالای آن در کشور موضوعی وظیفه است، افزود: باید به صورت تخصصی در این امر ورود کرد و فعالیت داوطلبانه جمعیت اگرچه در پاسخگویی به سوانحی مانند زلزله و سیل با روند کنونی امکان پذیر هست ولی در بخش حوادث باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: به منظور پاسخگویی مناسب و بهینه دراین خصوص نیازمند تعامل با مجلس و همکاری دولت هستیم که در طرح مذکور این موارد پیش بینی شده است.