به گزارش پارس نیوز، 

در بیانیه دادستان عمومی بحرین آمده است که دادگاه شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی و نیز شیخ حسن سلطان و علی الاسود، از اعضا این گروه را به اتهام انتقال اطلاعات محرمانه به قطر و دریافت کمک مالی از این کشور به حبس ابد محکوم کرده است.

 

این سه نفر پیش‌تر از همین اتهام تبرئه شده بودند، اما دادستان کل بحرین در ماه ژوئن گذشته از دادگاهی در این کشور خواسته بود تا در حکم تبرئه این افراد تجدیدنظر کند. مخالفان بحرینی صدور حکم تبرئه را پیروزی بزرگی در رویارویی با سرکوب آزادی Freedom سیاسی در این کشور قلمداد می‌کردند، اما اکنون لغو آن حکم، انگیزه‌ای برای اعتراض مجدد آنان فراهم کرده است.

سلطان و الاسود غیابی محاکمه شدند. اما سلمان هم اکنون مشغول گذراندن دوران محکومیت خود در زندان Prison است. او در سال ۲۰۱۵ دستگیر و به جرم Crime نفرت‌پراکنی و توهین به وزارت کشور به ۴ سال زندان محکوم شد.

بحرین از سال گذشته به پیروی از عربستان سعودی و به همراه امارات متحده عربی و مصر، قطر را به حمایت از تروریسم و همکاری با ایران متهم و روابط خود را با این کشور قطع کرده است. قطر این اتهام‌ها را نمی‌پذیرد و آنها را تعدی به حاکمیت خود می‌داند.

مقام‌های بحرینی در سال ۲۰۱۱ میلادی اعتراض‌های خیابانی را که به ویژه از سوی گروه‌های شیعه این کشور بر پا شده بود، به کمک عربستان سرکوب کردند. از آن زمان تا کنون نیروهای امنیتی بحرین بارها با بمب مورد حمله قرار گرفته‌اند. منامه، قطر را به حمایت از این حملات متهم می‌کند، اما دوحه چنین اتهامی را نمی‌پذیرد.