به گزارش پارس نیوز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ استکبارستیزی و راهپیمایی ۱۳ آبان در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص پخش فوتبال فینال جام باشگاه‌های آسیا در مدارس، اظهار کرد: اقدامی که دیروز انجام شد در جهت شادابی و نشاط دانش‌آموزان بود و کاری که اتفاق افتاد مدیون همکارانم در مدارس است.

وی ادامه داد: مدیران مدارس و معلمان علی‌رغم نبود امکانات که در مدارس با آن مواجه هستیم این کار بسیار زیبا را رقم زدند، یعنی بچه ها تمرین کردند که به بهانه‌ای دیدن یک مسابقه، چگونه در کنار همدیگر شادی کنند.

 بطحایی اضافه کرد: یکی از هدف‌هایی که در دوره‌های آموزش و پرورش باید دنبال کنیم و متاسفانه جایش در مدارس خالیست، این‌گونه برنامه‌هاست که دانش‌آموزان را با نشاط می‌کند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم امثال این مناسبت که دیروز اتفاق افتاد در طول سال تحصیلی دنبال کنیم و در موضوعات مختلفی که در مدرسه اتفاق می‌افتد، بچه‌ها در کنار هم و هم دوش یکدیگر مشارکت کنند که موجب می‌شود نشاط و شادمانی بسیار مثبت و موثر تربیتی برایشان به ارمغان بیاورد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا دستورالعملی در این خصوص تدوین می‌شود، گفت: این موضوع در حوزه پرورشی است که دستورالعمل داریم ولی باید مصادیق را تشخیص داده و ابلاغ کنیم‌.

وی در خصوص عدم امکانات در مدارس نیز افزود: این موضوع یک بار دیگر مظلومیت آموزش و پرورش و مدارس را نشان داد که در مدارس ما گاهی اوقات یک تلویزیون ۱۴ اینچ که بچه ها بتوانند از آن استفاده کنند، وجود ندارد.

بطحایی در خصوص تأمین امکانات و تجهیزات مدارس ادامه داد: امروز به بهانه برنامه روز گذشته، این موضوع را در دولت گزارش می‌دهم.