به گزارش پارس به نقل از ایسنا، تلویزیون سه مناظره میان کاندیداهای ریاست جمهوری برگزار کرده است که طی نظرسنجی مردمی، مناظره سوم توانست متفاوتی بیابد و مخاطبان را راضی نماید. این در حالی است که هرچند صداوسیما مبنایی روان شناختی را در مناظره نخست پیش گرفت، اما خود کاندیداها هم معتقد بودند مناظره اول در شان مقام ریاست جمهوری آینده کشور نیست. همان زمان در نظرسنجی نخست ایسنا، بیش از ۹۱ درصد از مخاطبان از مناظره اول که به روی آنتن رفت ناراضی بودند اما در مقابل مناظره سوم شرایطی را پدید آورد که نظر اکثریت بینندگان مخالف با مناظره ها را به طرف موج مثبت کشاند.

بر اساس نظرسنجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، که ۱۵۵۴۷نفر در آن شرکت کردند، درباره اینکه آیا برگزاری مناظره ها توانست به مخاطبان در شناخت بهتر دیدگاه های کاندیداها کمک کند؟ ۴۱.۷۷ درصد از شرکت کنندگان این تاثیر را در حد زیاد، ۳۸.۳۵ درصد تاحدودی و ۱۹.۸۸ درصد شرکت کنندگان در حد تاثیر کم ارزیابی کردند.

درواقع می توان گفت در پی برگزاری مناظره سوم که از تضارب آرای بیشتری برخوردار بود، دست کم ۸۰ درصد از بینندگان، آن را در ایجاد شناخت نسبت به نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، موثر دانستند.