به گزارش پارس نیوز، 

در آخرین اطلاعیه هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور آمده است: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز (۸ آبان) در استان‌های خراسان‌جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق و شمال فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت ادامه خواهد داشت.

در این اطلاعیه ذکر شده است: همچنین به سبب شکل‌گیری ابرهای همرفتی روی تنگه هرمز و سواحل هرمزگان، وزش باد شدید موقت، رگبار باران، رعد و برق و مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.  همچنین امروز شرق خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

بنا بر این پیش بینی از فردا (۹ آبان) ناپایداری‌ها به صورت پراکنده برای بخش‌هایی از خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و جنوب کرمان ادامه خواهد داشت. همچنین  از روز پنجشنبه (۱۰ آبان) با ورود پرفشار جریانات سرد شمالی در سواحل دریای خزر و اردبیل، بارش باران، وزش باد، کاهش دما و مواج شدن دریای خزر طی روزهای پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود.  همچنین در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف رخ خواهد داد.از پنجشنبه (۱۰ آبان) در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده آمده است: آسمان تهران فردا (۹ آبان) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۱۰ آبان) قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.