به گزارش پارس ، محسن پیرهادی با تاکید بر نقش مهم مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی اظهار داشت: با انتخاب یک مسجد در هر محله شهرداری خدمات و فعالیت های مطلوب تری می تواند به شهروندان ارائه دهد.

به اعتقاد وی باید تمام فعالیت ها و خدمات شهرداری با رویکرد مسجد محوری صورت گیرد.

این کارشناس حوزه شهری ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد جایگاه مهمی در جذب جوانان به مساجد و تربیت نیروهای متعهد و با ایمان در کشور هستند و باید متناسب با نیازهای روز به ویژه عقاید و اخلاق فعالیت کنند.

پیرهادی با اشاره به اینکه مساجد در فرهنگ دینی ما از جایگاه بسزایی برخوردارهستند، افزود: با برنامه ریزی اصولی باید جوانان را به سمت مساجد ترغیب و هدایت کرد، چرا که ارتباط معنوی نوجوانان و جوانان با کانون های فرهنگی و هنری مساجد به سلامت جامعه کمک می کند.

این کارشناس حوزه شهری با تاکید بر اینکه نقش مساجد تنها به نماز خواندن و عبادت در این جایگاه ختم نمی شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه قبل از پیروزی انقلاب هم مساجد مرکز فعالیت های مهم بودند، باید تلاش شود در عصر حاضر نیز تمام فعالیت ها و حرکت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و عبادی در مساجد انجام شود.

پیرهادی افزود: با این رویکرد علاوه بر توسعه و عمران مساجد بسیاری از برنامه های فرهنگی، دینی و اطلاع رسانی در قالب الگو دهی از سوی مساجد انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه در امر مدیریت مساجد گام های ارزنده ای برداشته شده است، خاطر نشان کرد: با ارائه راهکارهای نوین برای جذب جوانان و تحقیق در خصوص چگونگی استفاده بهینه از فضا و نقش مساجد در جامعه لازم است تلاش های گسترده تری صورت گیرد.