به گزارش پارس نیوز، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد ۱۷ افزود: در راستای قولی که به مردم تهران داده بودم و با رویکرد تشدید مبارزه با سرقت‌های خرد، هفدهمین مرحله رعد با فاصله کمتری از رعد شانزدهم برگزار شد و توانستیم امان را از سارقان بگیریم. 

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: با توجه به آنکه سرقت‌های خرد از جمله موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی کمی افزایش یافته بود، پلیس تهران طرح‌هایی را برای برخورد و پیشگیری به مرحله اجرا درآورد و با ۲۴۴ حکم قضایی، ۶۵۰ نفر از سارقان و مالخران را در ۴۸ ساعت گذشته دستگیر کردیم. 

وی گفت: بالغ بر ۷ هزار و ۸۶۸ فقره اموال سرقتی از سارقان و مالخران کشف و ضبط شد؛ همچنین ۲۰۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت ضبط و ۱۱۱۷ فقره پرونده تشکیل شد. 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به انهدام ۲۶ باند سرقت که در گروه‌هایی سه نفره و بالاتر اقدام می‌کردند اشاره و تصریح کرد: ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۷.۵ میلیارد تومان است. 

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد دستگیر شدگان سابقه‌دار بودند و حدود ۹۳۷ دفعه، سابقه دستگیری این سارقان در مجموع است؛ یکی از سارقان ۱۳ بار دستگیر شده است. 

سردار رحیمی، روند برخورد با جرائم مهم، خشن و به عنف را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به آنکه جرائم خرد کمی افزایش یافته رعد ۱۷ سریع‌تر اجرا شد تا بتواند در امنیت عمومی تهران تاثیر داشته و رعب و وحشت را برای سارقان به وجود آورد. 

فرمانده انتظامی پایتخت به تشکیل ۴۳ پرونده و دستگیری ۲۲ نفر از قاچاقچیان کالا اشاره و تصریح کرد: ارزش اموال قاچاق مکشوفه بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون تومان است. 

سردار رحیمی به موضوع ساماندهی مسافرکش‌ها پرداخت و گفت: ساماندهی مسافرکش‌ها در دستور کار بوده و در این امر شهرداری و پلیس با هم همکاری می‌کنند. 

وی به معاینه فنی خودروها پرداخت و گفت: با توجه به صف‌های طویلی که در بحث معاینه فنی به وجود آمد، پلیس به مردم فرصت داد تا معاینه‌ فنی خود را اخذ کنند؛ چرا که معتقدیم بحث معاینه فنی خودروها در طرح کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود.