به گزارش پارس نیوز، 

 

خبرنگار ما هم زمان با نزدیک شدن به برگزاری آیین مقدس اربعین حسینی نوع ترفندها و کلاهبرداری عده ای سودجو به منظور پر کردن جیب شان تغییر می کند.

بر این اساس کلاهبردارانی که با ترفندهای مختلف سعی می کنند طعمه های شان را به بهانه های مختلف پای عابر بانک بکشند این بار تلاش می کنند از این ایام مذهبی سوء استفاده و حساب های مردم را خالی کنند. بنا بر اظهارات بازپرس جرایم ویژه فضای مجازی بجنورد از جمله این شگردها این است که متهمان با شاکیان به صورت اتفاقی تماس می گیرند و با چرب زبانی و انجام دروغین مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی با عنوان این که شما برنده سفر به عتبات عالیات شده اید آن ها را فریب می دهند و پای عابر بانک می کشند.

بازپرس «بهراد» گفت: پس از آن که یکی از طعمه ها گیر کرد فرد کلاهبردار با مهارت کلامی ویژه ای که دارد فرد بی احتیاط را پای عابر بانک می کشد و در مرحله نخست از او می خواهد کدی را برای واریز مبلغ ناچیزی به منظور کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات وارد کند . وی افزود: کلاهبردار در مرحله دوم با اعلام این که فرد مورد نظرش برنده جایزه شده است از او می خواهد کدی را برای واریز وجه به حسابش وارد کند در حالی که این کد مبلغی است که از حساب فرد خارج و به حساب کلاهبردار واریز می شود.

وی بیان کرد: سارقان اعتماد و اعتقادات مذهبی مردم که با هر ترفندی به فکر جمع آوری اموال نامشروع هستند به عواقب کارشان که باعث از بین رفتن اعتماد عمومی و اشاعه فرهنگ غلط در جامعه می شود، فکر نمی کنند و هم استانی ها باید هوشیار باشند تا مبادا در تله آنان بیفتند. وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شگردهای قدیمی در این باره این است که فرد کلاهبردار با عنوان این که شما برنده سفر به عتبات عالیات شده اید طعمه را پای عابر بانک می کشد. وی با بیان این که با گذشت سال ها از انجام چنین کلاهبرداری هایی هنوز هم برخی از هم استانی ها در این شیوه قدیمی سرشان کلاه می رود از آن ها خواست در صورت مشاهده هر گونه پیامک یا تماس مقامات انتظامی را در جریان قرار دهند تا با آنان برخورد شود.

وی همچنین از هم استانی ها خواست در گروه های مجازی یا دیدارهای خانوادگی، نزدیکان شان را از وجود چنین کلاهبرداری هایی آگاه کنند. وی ادامه می دهد: راه حل مقابله با این گونه سرقت ها ارتقای آگاهی مردم است بنابراین باید مردم سطح آگاهی شان را درخصوص این گونه باندها بالا ببرند زیرا پس گرفتن پول بعد از سرقت بسیار مشکل است.