به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ علیرضا شعبانپور با اعلام خبر بازداشت سارق کابلهای برق درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: عوامل گشت کلانتری ۱۱۸ ستارخان شب گذشته در محدوده میدان صادقیه به یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکی رنگ با پنج سرنشین مشکوک شده و این خودرو را به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار دادند.

رئیس کلانتری ۱۱۸ ستارخان خاطرنشان کرد: دقایقی بعد خودروی مذکور در مکانی توقف کرد، چهار سرنشین از خودرو پیاده شدند که دو نفر از آنها با استفاده از میلگرد (به عنوان پایه) اقدام به بالا رفتن از تیرچراغ برق کرده و با کمک دو دستگاه قیچی صنعتی به برش کابلهای برق مشغول شدند.

وی افزود: مأموران گشت انتظامی به سرعت وارد عمل شده که خودروی پژو پارس اقدام به فرار کرد، مأموران مشغول تعقیب خودرو شده و با تیراندازی موفق به متوقف کردن خودروی پژو پارس شدند.

رئیس کلانتری ۱۱۸ ستارخان با اشاره به بازداشت راننده پژو پارس گفت: در تحقیقات از راننده مشخص شد وی از دو روز قبل از طریق یکی از دوستانش به نام شهرام با فردی به نام پیمان آشنا شده و سه نفر سارق دیگر نیز از دوستان پیمان بوده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به ابزارآلات کشف شده از سارق محرض شد که آنها به صورت باندی اقدام به سرقت کابل برق و خودرو می‌کردند که پس از استعلام مشخص شد خودروی پژو پارس مسروقه بوده و سارقان با استفاده از خودروی پژوپارس مشغول سرقت خودروهای دیگر و کابل برق می‌شدند.

شعبان‌پور با اشاره به کشف تعدادی پلاک از داخل خودروی پژوپارس، تصریح کرد: طی بررسی پلاکها مشخص شد پلاکها دارای سابقه سرقت هستند و سارقان با تعویض پلاکها سعی داشتند شناسایی نشوند.

رئیس کلانتری ۱۱۸ ستارخان از ادامه تحقیقات برای شناسایی سایر متهمان این پرونده خبر داد و گفت: طی بازجویی‌های اولیه مشخص شد کابلهای مسروقه کیلویی ۴۵ هزار تومان در منطقه خلازیل به فردی به فروش می‌رفته و حدود یک هزار متر کابل که شب گذشته به سرقت رفته بود از سارقان کشف شد.